ויקיפדיה:הכה את המומחה

לפני העלאת שאלה אנא בדקו
האם אין לה כבר תשובה בערכי ויקיפדיה.
ארכיונים של הכה את המומחה
רשימת הארכיונים 
דפי ארכיון של הכה את המומחה
ארכיון כללי
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
41 42 43 44 45 46 47 48 49 50
51 52 53 54 55 56 57 58 59 60
61 62 63 64 65 66 67 68 69 70
71 72 73 74 75 76 77 78 79 80
81 82 83 84 85 86 87 88 89 90
91 92 93 94 95 96 97 98 99 100
101 102 103 104 105 106 107 108 109 110
111 112 113 114 115 116 117 118 119 120
121 122 123 124 125 126 127 128 129 130
131 132 133 134 135 136 137 138 139 140
141 142 143 144 145 146 147 148 149 150
151 152 153 154 155 156 157 158 159 160
161 162 163 164 165 166 167 168 169 170
171 172 173 174 175 176 177 178 179 180
181 182 183 184 185 186 187 188 189 190
191 192 193 194 195 196 197 198 199 200
201 202 203 204 205 206 207 208 209 210
211 212 213 214 215 216 217 218 219 220
221 222 223 224 225 226 227 228 229 230
231 232 233 234 235 236 237 238 239 240
241 242 243 244 245 246 247 248 249 250
251 252 253 254 255 256 257 258 259 260
261 262 263 264 265 266 267 268 269 270
271 272 273 274 275 276 277 278 279 280
281 282 283 284 285 286 287 288 289 290
291 292 293 294 295 296 297 298 299 300
301 302 303 304 305 306 307 308 309 310
311 312 313 314 315 316 317 318 319 320
ארכיון מתמטיקה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ארכיון פיזיקה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ארכיון ביולוגיה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
ארכיון פסיכולוגיה
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

(תזכורת: כדאי לארכב עכשיו)


אנא הזדהו בשמכם או בשם בדוי, זה יקל עלינו את ההתייחסות אליכם.
דף זה נועד לשאלות בעלות אופי כללי, שלא מצאתם להן תשובה בערכי ויקיפדיה:

  • נסחו היטב את השאלה ותנו לה כותרת משמעותית (לא "שאלה" או "צריך עזרה")
  • השתדלו להימנע מהנחות מוקדמות מכלילות או חסרות יסוד ("מדוע צרות באות בצרורות?")
  • שאלות הנוגעות לערך מסויים יש להעלות בדף השיחה של הערך
  • בעיות טכניות או שאלות על נהלים – מקומן בדלפק הייעוץ
  • שאלות לשוניות – מקומן בדף הייעוץ הלשוני
  • שאלות במדעים מדויקים יש להפנות אל הכה את המומחה – שאלות במדעים מדויקים

עדכון הסטטוס בדף זה נעשה על ידי החלפת הפרמטר "חדש" שמופיע בתבנית המצב ({{מצב|חדש}}) באחד הערכים הבאים: החלפה זו תשנה את צבע ותוכן תיבת הסטטוס המופיעה ליד הדיווח:

תיעוד תבנית מצב הטיפול
אופן השימוש {{מצב|טופל|חיים 7|חיים}}

מצב טיפול: טופל
מטפל: חיים

התבנית מקבלת שלושה פרמטרים.

  • מצב טיפול אחד מהבאים:
חדש

מצב טיפול: חדש

בטיפול בעבודה הוכלל בדף השיחה בדף השיחה במעקב דיון פתוח בדיון

מצב טיפול: בטיפול

טופל תוקן {{תוקן}} נפתר בוצע {{בוצע}}הועבר נענה

מצב טיפול: טופל

דיווח שגוי שגוי לא טעות לא שגיאה לא תקלה לא בוצע {{לא בוצע}} שם שגוי מגבלה טכנית לא יבוצע לא ערך פרסום פרסומי פרסומת לא יקרה לא הועבר לא יועבר

מצב טיפול: דיווח שגוי

הצעה הצעות הצעה לשיפור הצעות לשיפור הצעת שיפור הצעות שיפור

מצב טיפול: הצעה לשיפור

כבר דווח כבר נענה בקשה חוזרת כפילות כפלישן לא נענה לא טופל ישן, לא נענה ישן, לא טופל דיווח חוזר

מצב טיפול: כבר דווח

לא ניתן לטפל ללא תוכן ללא מענה בלי תוכן דרוש מקור {{מקור}} אין מקור לא ברור {{הבהרה}} לא בשל לא מוכן חסר מידע

מצב טיפול: ללא תוכן

אחר דיון סגור דיון להעברה להעברה

מצב טיפול: אחר

  • שם המטפל - אופציונלי
  • שם תצוגה - אופציונלי

ראו גם

דפים משמעותיים שמשתמשים בתבנית


מעבר לתחתית הדף מעבר לתחתית הדף

טור מלכאעריכה

מצב טיפול: חדש

האם למישהו יש מידע על חורבן טור מלכא המוזכר בגמרא במסכת גיטין? היכן היתה טור מלכא? באיזה מרד בדיוק היא נחרבה? ופרטים נוספים.. תודה רבה! עורך20 - שיחה 11:08, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הסתכלת בהפניות בערך טור מלכא?
כן...עורך20 - שיחה 12:04, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
באשר למיקום, הבנתי כי בן ציון סגל מזהה כאן את טור מלכא עם כפר מאליכ (كفر مالك). הזיהוי אינו מוחלט, כמובן, אך בהחלט אפשרי.
באשר למועד חורבנה, דומני שלא נכתב במפורש מתי זה קרה, אבל ניתן לשער: בגמרא נכתב כי ”אקמצא ובר קמצא חרוב ירושלים, אתרנגולא ותרנגולתא חרוב טור מלכא, אשקא דריספק חרוב ביתר (גיטין נה ב). אם נניח ששלושת מאורעות אלו מסודרים בסדר כרונולוגי, הרי שטור מלכא חרבה בין המרד הגדול (שבו חרבה ירושלים) לבין מרד בר כוכבא (שבו חרבה ביתר), ואפשר שיש לייחס זאת לפולמוס קיטוס. ּ - שיחה 16:24, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כך גם אני שיערתי, אבל מעניין אותי אם יש מי שעסק בנושא בהרחבה. עורך20 - שיחה 17:06, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ואני אשמח מאוד להפניה לדברים של בן ציון סגל. תודה רבה! עורך20 - שיחה 17:08, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הר המלך; קישור זה מופיע גם בערך טור מלכא ּ - שיחה 17:17, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כתוב בערך שטור מלכא הוא יישוב שהיה בארץ ישראל בימי בית שני. האם יש עדויות סבירות לכך? לדוגמה: האם יש עוד ישוב בארץ בתקופה זו עם שם ארמי? אולי כדאי לשנות את הפתיח לכך שזה שם יישוב או אזור שמוזכר במקורות [מהם בדיוק?] Tzafrir - שיחה 18:01, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הערך הוא די גרוע ולא כדאי להסתמך עליו כמקור למידע (וראה גם בדף השיחה שם). המאמר של שחר מסכם את הנושא בצורה די טובה. לגבי השאלות - יש די והותר עדויות מהתקופה ומיד לאחריה שהיה מקום בשם זה. יש די והותר ישובים בארץ עם שמות ארמיים, אבל דווקא בעניין הזה - מרבית המקורות, גם הארמיים, נוקטים בשם "הר המלך". מאחר והזיהוי של המקום הוא כל כך קשה ומוטל בספק, אין מה לדבר על זיהוי עת החורבן מבחינה ארכיאולוגית (לא שזה עוצר את החוקרים, אבל זו קומה שנייה במגדל קלפים). האם ניתוח של המקורות יעזור להצביע על החורבן המדוייק שאליו הם מתייחסים? אני מניח שהדוקטורט שמוזכר בערך מתייחס לזה... 79.176.176.51 18:44, 28 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה רבה על ההפניה והמידע! האם יש דרך להגיע אל הדוקטורט שמוזכר בערך? עורך20 - שיחה 10:38, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא נראה שזה קיים ברשת. תוכל לנסות ליצור קשר עם המחבר, או ללכת אל אחת הספריות שמחזיקות עותק. 109.64.226.229 09:47, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

איפה צויר נהר מרסד בעמק יוסמיטי?עריכה

מצב טיפול: טופל

אני כבר יודע משם התמונה את העובדה שציור צויר בפארק הלאומי יוסמיטי שבארצות הברית, אבל כבר הרבה זמן שאני מחפש את המקום המדויק כדי להשוות את המציאות עם הציור. ולראות איך המקום נראה היום.שטרודל מאן - שיחה 15:58, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אתה מתכוון לציור הזה? ּ - שיחה 16:19, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא, זה: שטרודל מאן - שיחה 16:52, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@שטרודל מאן נהר מרסד (אנ'), עמק יוסמיטי
תמונה של האזור שצויר: https://www.nps.gov/yose/learn/management/images/mrp-docs.jpg?maxwidth=1200&maxheight=1200&autorotate=false
הכי קרוב שהצלחתי. אקסינו - שיחה 18:14, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה, יש קורדינאטות? שטרודל מאן - שיחה 18:21, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
סביבות 37.696403, -119.348206. אקסינו - שיחה 18:40, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה. שטרודל מאן - שיחה 10:01, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שטרודל מאן - שיחה 17:04, 29 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

"לצאת ממצב S"עריכה

מצב טיפול: חדש

בתהליך התקנת 'גוגל - כרום'. כבר בשלב מוקדם של ההתקנה, נדרשתי "לצאת ממצב S" - מה זה ? ואיך יוצאים ממנו ? בנצי - שיחה 09:54, 30 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

@בנצי: ראה כאן הסבר קצר, וכאן הסבר מפורט. 87.69.242.88 11:47, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

רפואהעריכה

איך נקרא מצב בו מגרד לאדם גירוד פנימי בתעלות האף אוזן גרון? הוא חש גרד עמוק באוזניים (לא ניתן לגרד עם אצבע) שמקרין אל עומק האף ועילית הגרון. יש לזה מונח וערך כאן או באחת הויקיפדיות האחרות? תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

קשה להבין מה בדיוק מגרד אבל אני חושב שצריך לגשת כמה שיותר מהר לרופא אא"ג ובשום פנים ואופן לא לנסות לגרד עם האצבע או עם כל מכשיר אחר, לא לנסות להשתמש בפנס כדי לבדוק מה מגרד ולא לבצע שום פעולה נוספת. אם אין אפשרות לגשת לרופא אא"ג אז לפנות כמה שיותר מהר לרופא משפחה ולפעול לפי המלצותיו. גילגמש שיחה 21:52, 30 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה בסדר, יש לי גרד כזה לסירוגין כבר אולי 20 שנה, בעיקר בעונות מעבר (אלרגיה עונתית). חד משמעית לא מדובר במקרה חירום המצריך פנייה דחופה לרופא. למעשה, אני לא מבקש כאן ייעוץ רפואי ואולי הכותרת "רפואה" הייתה שגויה, מה שאני מנסה להבין זה באמת מה בגדול מגרד, השאלה שלי היא יותר אנטומית מרפואית, אולי יש מינוח אנטומי לתעלות האף אוזן גרון יחדיו אך אולי גם יש אבחנה רפואית מקובלת למצב של גרד במערכת הזו? אני שב ומדגיש שהגרד הוא פנימי לחלוטין ואינו נגיש לאצבעות הידיים, לעתים מתלווה לגרד זה גם גרד בעיניים בו אני יכול לטפל עם Fexofenadine 180mg אבל בשאלה זו אני מנסה להבין מה בדיוק מגרד פנימית, מבחינה אנטומית. אולי יש פה ערך שיעזור לי להגדיר מה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
@פלוני שכתב ללא חתימה: ראה גירוד באוזן: למה זה קורה ומה אפשר לעשות?, וגם גירוד באוזן. 87.69.242.88 12:05, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לשואל, ענה לך פה גילגמש, רופא במקצועו. כנראה לא תקבל כאן תשובה טובה יותר. רפואה שלימה. Yyy774 - שיחה 23:43, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

קקטוסעריכה

האם קקטוס מייצר המון חמצן כמו עץ עם עלים? תודה, ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

פר סמ"ר קקטוס מייצר חמצן כמו עץ רק שבגלל הסביבה היבשה בה הם חיים הקקטוסים מנסים לצמצם את שטח הצמח החשוף לאוויר (ע"י קוצים, שערות, קפלים וכו') כך שקקטוס בגודל של עץ מייצר פחות חמצן מעץ רגיל. גם עצים מדבריים עושים כך ע"י יצירת עלים קטנים ויצירת שכבות מגינות על הענפים. Danny Gershoni - שיחה 15:43, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

טעם חזירעריכה

מצב טיפול: חדש


זכור לי משהו במעומם שביהדות האיסור הוא לא רק על אכילה עצמה, אלא גם על להינות מהטעם של החזיר. האם יש לכם ציטוט או מקור מוסמך מהמקורות לטענה? 109.64.176.115 11:19, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לפי החפץ חיים – אסור: לגבי "איסורי מאכלות אסורות בין איסור דם בין איסור חלב בין איסור גיד הנשה בין איסור נבלות וטרפות, בין איסור בשר בחלב, וכל שכן איסור חזיר ושאר מינים טמאים...":
לענין איסור אין צריך שיעור כלל, דאפילו טעימת משהו מן האיסור הוא גם כן אסור מן התורה, ואפילו רק לטעום מן המרק של איסור גם כן הוא איסור תורה, כמו שמובא בגמרא בשו"ע. אז מה שאומרים שאכילת כזית שיעור כזית, זה איסור לענין עונש מלקות, שמקבלים שלשים ותשעה מלקויות על כל כזית, אבל מן התורה יש איסור גם בלי שיעור כזית, אפילו טעימה של משהו מן האיסור, אם זה נבלות וטרפות, אם זה דם, כל דבר, איסור של בשר בחלב, כל דבר אפילו אם הוא טועם רק טעם מן המרק של האיסור, גם כן הוא עובר על איסור תורה כמו שמפורש בגמרא בשו"ע.
ראה החפץ חיים בענין מאכלות אסורות | הקראה מאת הרב אמנון יצחק שליט"א. 87.69.242.88 12:36, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יש בזה כמה וכמה דינים, באופן כללי כאשר טעם של איסור (כל איסור, לאו דווקא חזיר) מורגש במאכל של היתר (אפילו בצורה עקיפה כגון שהאיסור בושל בסיר ולאחר מכן בושל באותו סיר היתר והטעם עבר דרך הסיר) המאכל אסור. אפשר לקרוא את הערך על נותן טעם אבל למי שלא בקיא בהלכות כדאי לשאול רב באופן פרטני משום שזה מההלכות המורכבות שיש (למשל - האם זה מין במינו? האם זה טעם לפגם? האם זה תרי היתר שהתערובת בניהם אסורה (למשל בשר שהוא מותר בחלב שהוא מותר אבל ביחד הם אסורים)? האם זה דבר שיש לו מתירים? ועוד). עורך20 - שיחה 12:41, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אם השאלה היא על טעם חזיר שאינו עשוי מחזיר אלא באופן כשר - הוא מותר. ראה בערך שיבוטא

"אמרה לו ילתא לרבי נחמן: כל מה שאסר לנו הרחמן התיר לנו כמותו: אסר לנו דם, התיר לנו כבד. נידהדם טוהר. חֶלֶב בהמה – חֶלֶב חיה. חזיר – מוח של שיבוטה... רוצה אני לאכול בשר בחלב. אמר להם רב נחמן לטבחים: צלו לה כחלים."

המקור בארמית
אמרה ליה ילתא לרב נחמן: מכדי כל דאסר לן רחמנא שרא לן כוותיה: אסר לן דמא – שרא לן כבדא, נדה – דם טוהר, חֶלֶב בהמה – חֶלֶב חיה, חזיר – מוחא דשיבוטא... בעינן למיכל בשרא בחלבא. אמר להו רב נחמן לטבחי: זויקו לה כחלי.

Yyy774 - שיחה 23:34, 31 ביולי 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לדעתי המשיב הראשון עירבב בין משמעות המונח "טעם" שאליה התכוון השואל, לבין משמעות המונח "טעם" שרווחת בספרי ההלכה. לדעתי השואל התכוון אל "טעם" חזיר שאינו בא מן החזיר (לדוגמה טעם דג השיבוטא, או בשר-חזיר שהודפס במדפסת תלת מימד), ואז ההנאה מ"טעם" כזה מותרת לפי ההלכה (ואפילו אכילת הדבר עצמו מותרת לפי ההלכה). אבל בספרי ההלכה, המונח "טעם" של דבר אסור, מתפרש תמיד במשמעות של טעם שמקורו הוא מהדבר האסור, ואז ההנאה מ"טעם" כזה אסורה לפי ההלכה. 147.236.152.145 20:41, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

נראה לי שהצדק איתך, ואנסה לפשט יותר: מבחינה הלכתית, אין בעייה לאכול סוכריה בטעם חזיר (כל עוד מה שגורם לסוכריה להיטעם כך הוא כשר, נניח חומרי טעם וריח). יש איסור לאכול חזיר בכל צורה שהיא. ההסברים מעל מתייחסים למצב שבו לדוגמה בושל בשר חזיר בסיר (וזה נקרא מבחינה הלכתית שהחזיר נתן טעם בכלי), ולאחר מכן בושל בו בשר כשר (נניח פרה), ואז הדיון הוא האם הטעם הבלוע של החזיר משתחרר מדפנות הכלי במהלך בישול הבשר הכשר ולכן אוסר את הבשר הכשר.

שמן קוקוסעריכה

עשיר באומגה 3 או באומגה אחרת?

למה בישראל נפוץ לבנות בתי מגורים על עמודים ועם קומת קרקע כמעט ריקה?עריכה

מצב טיפול: חדש

נדמה לי שקוראים לעמודים האלה כלונסאות, אבל אולי אני טועה.


זה לא ככה בכל העולם. למשל ברוסיה, בדרך־כלל לא עושים את זה. זה נהוג ברוסיה רק במקומות קרים במיוחד, איפה שיש אדמה קפואה (קפאת עד). מן הסתם, זאת לא הסיבה בישראל. אז מה כן? Amire80 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתמה 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

חניה? מחסנים? דגש - שיחה 00:24, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לחות ומזיקים. מי שגר בקומת קרקע יודע שיש ג'וקים, עכברים, נחשים ועקרבים שנכנסים קבוע לבית. 147.161.9.52 00:46, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ראו בית אנגל Shannen - שיחה 07:55, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האם רה"מ הוא מפקד הצבא?עריכה

מצב טיפול: חדש


להבנתי נשיא ארה"ב הוא הסמכות העליונה בצבא. כלומר הוא נותן פקודות ישירות לרמטכל.

האם לראש ממשלת ישראל יש סמכות לתת פקודות ישירות לרמטכ"ל?

לא. הכרזת מלחמה היא באישור הממשלה, ופעולה מלחמתית היא של הקבינט. יש לרהמ הרבה השפעה אבל הוא רחוק מלהיות שליט יחיד.

לפי חוק יסוד: הצבא הדרג הפיקודי העליון בצבא. והוא נתון למרות הממשלה וכפוף לשר הביטחון. הצבא נתון למרות הממשלה. לראש הממשלה אין מעמד מיוחד לפי החוק. אמיר מלכי-אור - שיחה 15:14, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נכון, אבל ראוי להוסיף, שלעיתים קרובות קורה, שהממשלה מסמיכה את חברי הקבינט על מנת שיקבלו החלטות בטחוניות על דעת עצמם, בעוד שלעתים קרובות קורה שהקבינט מסמיך את הצמד "ראש-הממשלה-שר-הביטחון" על מנת שיקבלו החלטות בטחוניות על דעת עצמם. גם אם הממשלה לא מחליטה להסמיך דרגים מצומצמים יותר, עדין לראש הממשלה יש סמכות לקבוע את סדר היום של הממשלה שאמורה לקבל החלטות בטחוניות, שזאת סמכות שלעיתים משפיעה גם על אופי ההחלטה שלבסוף מתקבלת על ידי חברי הממשלה. 147.236.152.145 20:35, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

דרך שווהעריכה

האם המטרה של הרפורמה היא להוריד מהעומס של הרכבת?

יש עליה חדה בכל תעריפי הנסיעה. אבל נראה כאילו שהעליה המשמעותית ביותר היא במחירי הרכבת ביחס למסלול מקביל באוטובוס (חופשי-חודשי בין חיפה לתל אביב זה הבדל פי 2.5 כמעט).

כלומר משמעתות יותר משתלם לנסוע באוטובוס ביחס לרכבת (תראו את הטבלה [1]). לפני הרפורמה הרכבת היתה כלולה במחיר אזורי אחיד.

האם החרגת הרכבת מהתעריף הארצי מטרתה להוריד מהעומס של הרכבות לטובת אוטובוסים? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

ארטיפקט מוזר במעבר מ-USB-C ל-DVIעריכה

מצב טיפול: חדש

אני משתמש בכבל (חדש, נקנה במיוחד) שמעביר מ-USB-C ל-DVI-D כדי לחבר מחשב נייד חדש למסך מחשב ישן. המסך מזוהה במערכת ההפעלה (חלונות 10) ומראה תמונה, אבל עם ארטיפקט מוזר: פס שחור אנכי בערך בשליש התמונה, כאשר בצד ימין שלו רואים את (מה שאמור להיות) הצד השמאלי של התמונה, ולהפך: הצד הימני משמאלו.
WTF??? ניסיתי לגגל אבל אני אפילו לא יודע איך קוראים לתקלה כזו.
ההשערה שלי כרגע היא שזה בגלל שהמסך ברזולוציה קצת נדירה: 1920X1200. באתר של החברה לא מפורט באילו רזולוציות תומך הכבל הזה. אני מתלבט אם להזמין מאמזון כבל כנ"ל שעליו נכתב במפורש שתומך ברזולוציות עד וכולל 1920X1200.
הערה: המסך והחיבור DVI תקינים ומקבלים תמונה ממחשב ישן בכבל DVI.
הערה2: חלונות 10 טוענת שאין צורך לעדכן את הדרייברים לחיבורים.
הערה3: התמיכה של החברה שמייבאת את הכבל לא חוזרת אלי.
בתודה, H. sapiens - שיחה 16:46, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הניחוש שלי זה שאכן צריך לעדכן את הדרייברים של הכרטיס מסך. כמו כן נסה לחבר לשקעי USB-C אחרים במחשב. כמו כן נסה לשחק עם ה REFRESH RATE; כמו כן תקנה מסך חדש, זה כיף[email protected]H. sapiens ‏«kotz» «שיחה» 19:07, 2 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
עידכון: בינתיים מוכר בחנות של היבואן גילה לי שעל האריזה של הכבל אכן כתוב (באותיות מיקרוסקופיות) עד 1080. הוא חשב שהעסק יעבוד אם אשנה את הרזולוציה של המסך ל-1080 אבל אין השפעה. בכל אופן התחזקתי מספיק בתאורית הרזולוציה ע"מ להזמין כבל שתומך ב-1200. ניסיתי כבר לעדכן דרייברים של כרטיס מסך ושקעים אחרים. H. sapiens - שיחה 16:28, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מילים בלי תוכן בשיריםעריכה

מצב טיפול: חדש


יש הרבה פעמים בשירים אלמנט של מילים חסרות משמעות. כל מיני "לה לה לה", "דאם, בום, באם", "לולולו", "הופ לה, טרללה" וכד' האם יש שם לתופעה? או שזה סתם נחשב לג'יבריש?

יש בויקיפדיה האנגלית ערך בנושא (Non-lexical vocables in music). חומבבה - שיחה 22:00, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מעניין לציין שלפעמים דווקא יש להן משמעות. בשיר The Boxer למשל, Lie la lie יכול בהחלט להתפרש כמו "לה לה לה" (למרות שהמשמעות המילולית היא "השקר" וזה מתאים מאוד לשיר), אבל לפי פול סיימון, זה בכלל נכתב בטעות, ושהוא לא היה מרוצה מזה, כי זה נשמע כמו "לה לה לה" (ראה כאן). נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 18:48, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יש גם תת־ז'אנר של התופעה שנקרא שירת סקאט. KaℱKa✎קפקא KaℱKa✎קפקא 02:56, 9 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הפוךעריכה

מה יחס מים רותחים/חלב מקובל בהכנת קפה הפוך? ZZ

ע"ע יחס הפוך. עוזי ו. - שיחה 21:02, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
(: וברצינות ע"ע קפוצ'ינו. אמ;לק - שליש אספרסו שליש חלב ושליש חלב מוקצף. --בברוך - שיחה 22:03, 1 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בחיפה של ימי היקים קפה הפוך לא היה קפוצ'ינו, אלא היה פשוט "הפוך". חלב חם ואז קפה. Shannen - שיחה 03:24, 2 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

1/3

הכרה בשטחי מדינת ישראלעריכה

מצב טיפול: טופל

ביחסי החוץ של ישראל לא מופיע מה מידת ההכרה של המדינות השונות בשליטת ישראל, למשל עד לממשל טראמפ ארה"ב לא היכרה בריבונות הישראלית על מזרח ירושלים ורמת הגולן, ומדי פעם נשמעת הטענה שלישראל אין זכות על ירושלים בגלל שבתוכנית החלוקה הוכרזה כשטח בין-לאומי, במה מכירות המדינות השונות?

לפי הבנתי ישראל טוענת לריבונות (1) על כל השטחים שכבשה במלחמת תש"ח (48' הידועים משום מה כקווי 67') (2) רמת הגולן (3) מזרח ירושלים. בנוסף ישראל טוענת שהאמנות הבין לאומיות החלות על שטחים כבושים אינם חלות על עזה ויהודה ושומרון (מכיון שלא נכבשו ממדינה ריבונית, ובנוסף נכבשו ב"מלחמת מגן"), אך לפנים משורות הדין תפעל ישראל על פיהן. 08:10, 2 באוגוסט 2022 (IDT)

בעניין טענת ישראל אתה פחות או יותר צודק - ריבונות בתחום הקו הירוק ("גבולות 67"), מזרח ירושלים ורמת הגולן (עד הקו הסגול), אך לא ביהודה ושומרון (אם כי היו מספר נסיונות לסיפוח כללי או חלקי שלה; למיטב זכרוני, הניסיון הרציני האחרון הועלה על ידי בנימין נתניהו כחלק ממסע הבחירות לכנסת העשרים ושתיים, אך זה ירד מן הפרק לאור הצגת עסקת המאה). מצד שני, ישראל גם לא מאוד אוהבת שטוענים כי "השטחים כבושים", ומפה לשם הגענו למצב שבו, נכון לכתיבת מילים אלו, בערך "יהודה ושומרון" בוויקיפדיה נטען כי שטח זה "מוחזק על ידי ישראל במעמד של תפיסה לוחמתית", כאשר המילים "תפיסה לוחמתית" מפנות לערך כיבוש.
בנוגע לשאר העולם, המצב עוד יותר מסובך. הרבה מדינות יעדיפו שלא להגדיר בפירוט מהם, לדעתן, גבולות מדינת ישראל, שכן הנושא נפיץ, ולמה להכניס ראש בריא למיטה חולה? אבל בסך הכול רוב הקהילה הבין-לאומית מכירה בגבולות הקו הירוק, ולא יותר. כן, טכנית זה כולל גם את מערב ירושלים, אבל רוב המדינות מעדיפות פשוט לא להתעסק עם זה, ולכל הפחות לספק תשובה דיפלומטית מעומעמת ("בנושא זה מדינתנו ממתינה לפיוס היסטורי בין שני העמים" וכיו"ב). לעניות דעתי, הן לא באמת מתנהגות כך משום שבתוכנית החלוקה (שכלל לא מומשה) ירושלים יועדה להיות שטח בין-לאומי, אלא פשוט משום שאם גבולות מדינת ישראל זה נושא נפיץ, הרי שמעמד ירושלים - נפיץ שבנפיצים.
אסיים עם ידידתנו הקרובה, ארצות הברית. זו אכן מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן, בנוסף על גבולות הקו הירוק, אך לא על מזרח ירושלים. נכון, דונלד טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, אבל אפילו הוא לא העז להתייחס לשאלה "מהו בדיוק תחומה של ירושלים?", כך שניתן לפרש כי ההכרזה מתייחסת למערב ירושלים בלבד - או, לחלופין, לא לפרש כלל ועיקר, ושלום על ישראל. למעשה, בנאומו הכריז טראמפ כי הוא "Call on all parties to maintain the status quo at Jerusalem's holy sites, including at the Temple Mount"; כלומר, לפחות בתחום הר הבית, שהוא חלק ממזרח ירושלים, עדיין חל הסטטוס קוו, שהוא אי הכרה בריבונות ישראלית שם. ּ - שיחה 00:06, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מפתח-רשימה, מענין אותי בעיקר מה עמדת האו"ם (האם האו"ם מכיר בגבולות תש"ח או שהוא מתעקש על תוכנת החלוקה שלו) ועמדת מדינת ערב. האם הפלשתינים בהסכמי אוסלו בעצם מכירים בגבולות תש"ח?
הנחתי שארה"ב היכרה בסיפוח מזרח ירושלים בגלל שהצרה מסוג "ירושלים היא בירת ישראל" נשמעת מנותקת מהמציאות (כיצד תיקבע מדינה לחברתה מהי בירתה?!) אולם כעת הבנתי שזו למעשה התנערות מהמעמד בין - לאומי שנקבע בתוכנית החלוקה. 05:09, 3 באוגוסט 2022 (IDT)
אוקיי. אז כמו שאמרתי, בפועל תוכנית החלוקה לא מומשה; אומנם יש לה חשיבות היסטורית בתור הגורם למלחמת העצמאות, ובכך שהיא הכירה ברעיון של "מדינה יהודית", אבל לא יותר. לגבולות שהוצעו בתוכנית החלוקה - שעל פיהם מקומות כמו אשדוד, באר שבע, בית שמש, נהריה ויפו אמורים להיות חלק ממדינה ערבית - אין כיום כל תוקף חוקי, ואף אחד, כולל האו"ם, לא טוען ברצינות שעלינו לחזור לגבולות האלה. אז כן, בגדול האו"ם אכן מכיר ב"גבולות תש"ח"; כפי שתוכל לראות במפה המצורפת, אותה צייר האו"ם בעצמו, כל השטח שבתוך הקו הירוק מתואר כ"ישראל", ואין זכר לגבולות תוכנית החלוקה.
משום כך, סברתך כי הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת ישראל אינה אלא "התנערות מהמעמד בין - לאומי שנקבע בתוכנית החלוקה" מוטעית. נכון שעד אז ארצות הברית לא הכירה בירושלים כבירת ישראל, אבל היא גם לא הכירה בה כשטח בין-לאומי, כפי שמציעה תוכנית החלוקה (שכבר מזמן לא על הפרק). היא פשוט העדיפה שלא להביע במפורש את עמדתה בנושא, ו/או להצהיר שתמתין עד להסכם קבע בין ישראל לפלסטינים. שוב, מדובר בנושא רגיש מאוד, ומטרומן עד טראמפ נשיאי ארצות הברית החליטו שלא שווה להם לספוג אש על הצהרות בנושא מעמד ירושלים. הרבה יותר נוח להשאיר את השגרירות בתל אביב.
אשר לפלסטינים: בהסכם אוסלו א', הארגון לשחרור פלסטין אכן הכיר רשמית במדינת ישראל, וגם בהחלטה 242 של מועצת הביטחון של האו"ם, כאשר בזו האחרונה נאמר כי:

קיום עקרונות המגילה מחייב [...] כיבוד והכרה של הריבונות, השלימות הטריטוריאלית והעצמאות המדינית של כל מדינה ממדינות האיזור, ושל זכותן לחיות בשלום בתוך גבולות מוכרים ובטוחים

המקור באנגלית
the fulfilment of Charter principles requires [...] respect for and acknowledgment of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries
מתוך החלטה 242, פסקה 1
אומנם לא נאמר פה במפורש מהם גבולות מדינת ישראל, אבל אם נניח כי הקו הירוק הוא גבולה המוכר (recognized boundary) של ישראל (וכאמור, נראה כי כך סבור האו"ם), הרי שכאשר אשררה המועצה המרכזית הפלסטינית את הסכם אוסלו א', בעקיפין היא הכירה בכך בריבונותה של מדינת ישראל על גבולות תש"ח. כמובן, אש"ף לא מייצג את כל הפלסטינים, קל וחומר לא את כל מדינות ערב; החמאס, שהוא ארגון נפרד המתנגד להסכמי אוסלו, לא מכיר בריבונות ישראל כלל ועיקר, וכך גם 13 מדינות ערביות (אלג'יריה, ג'יבוטי, כווית, לבנון, לוב, סומליה, סוריה, עומאן, עיראק, ערב הסעודית, קומורו, תוניסיה ותימן), ועוד 9 מדינות אחרות (אינדונזיה, איראן, אפגניסטן, בנגלדש, ברוניי, מלזיה, פקיסטן, קובה וקוריאה הצפונית). ּ - שיחה 15:11, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הנשיא האמריקאי ביידן נפגש בביקורו האחרון עם לפיד בירושלים ועם אבו מאזן דווקא בבית לחם. אם מתעקשים על כך שכל ירושלים היא שטח בינלאומי לפי החלטת החלוקה, הרי (לפי אותה החלטה) גם בית לחם היא שטח בינלאומי. בקיצור: אף אחד לא מערער ברצינות דווקא על מעמדה של מערב ירושלים. Tzafrir - שיחה 15:26, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

כמה ערכים שכדאי לקרוא: זיבוטפסקי נגד קלינטון בעניין ארה"ב וירושלים, מעמדה הבין-לאומי של ירושלים, וועידת סן רמו.

איך ועידת סן רמו קשורה לכאן? היא התרחשה עוד לפני תוכנית החלוקה, ואם תוכנית החלוקה כבר לא רלוונטית - ועידת סן רמו, על אחת כמה וכמה. ּ - שיחה 18:35, 3 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כי נראה לי שהשואל יצא מנקודת הנחה שהזכות של ישראל לריבונות מקורה בתוכנית החלוקה, בעוד שזה מגיע בשלב מוקדם יותר. אפשר לעיין לדוגמה כאן בעמוד 143, ובכלל בחוברת הזו השואל יוכל למצוא דברים רלוונטיים.

התעוררתי לשאול בגלל התבנית הזאת בערך ישראל בויקיפדיה האנגלית; ולדעתי העניין לא ברור מספיק ויוצר נזק לישראל. 03:00, 4 באוגוסט 2022 (IDT)

אכן, השורה "West Jerusalem" בטבלה שגויה, ויש לאחד אותה עם "Israel (proper)". כדאי לפנות לדף השיחה שלהם ולהציע תיקון. ּ - שיחה 16:00, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

זה לא סיבוב במעלות אז איזה סיבוב זה?עריכה

מה שמכונה בבואה/תמונת מראה/כיראלי זה לא סיבוב במעלות אז איזה סוג סיבוב זה? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

שיקוף באמת אינו סיבוב. כל איזומטריה עם נקודה קבועה של המישור, היא או סיבוב (כלשהו), או שיקוף ואחריו סיבוב (כלשהו), אבל לא שניהם (סיבוב ואחריו שיקוף הוא שיקוף ואחריו סיבוב (אחר)). עוזי ו. - שיחה 17:53, 2 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
המונח שיקוף קצת אבסטרקטי לי (המונח סיבוב, לעומת זאת, לא אבסטרקטי לי כלל). אין מונח יותר "פיזיקלי" מ"שיקוף". ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
שיקוף הוא מה שמתקבל כשמתבוננים במראה. אולי הערך סימטריית CPT יעזור לך לחשוב באופן פיזיקלי על שיקופים. עוזי ו. - שיחה 22:49, 2 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא הבנתי את:

אבל לא שניהם (סיבוב ואחריו שיקוף הוא שיקוף ואחריו סיבוב (אחר))

אולי יש הסבר עם תמונות.

סיבוב ב-20 מעלות ימינה ואז שיקוף, זה בדיוק כמו שיקוף ואז סיבוב ב-20 מעלות שמאלה. (ע"ע החבורה הדיהדרלית). עוזי ו. - שיחה 20:46, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ולמקרה שאתה מנסה להבין את המשפט כולו: כל איזומטריה עם נקודה קבועה של המישור היא או סיבוב או שיקוף ואז סיבוב, ורק אחד משני הסוגים האלה. ואם תשאל "רגע, אבל יש סוג שלישי - סיבוב ואז שיקוף!" אסביר שהסוג הזה הוא שיקוף ואז סיבוב. עוזי ו. - שיחה 21:05, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

סגריי קורונה חודשייםעריכה

באיזו מדינה היו הכי הרבה סגריי קורונה חודשיים?

אפשר לראות טבלה עם הנתונים (ואפשר למיין לפי האורך, הטור האחרון מימין, צריך לגלול) בערך באנגלית (אנ').

זה לא טופי!!!עריכה

סוכריות טופי בצבע לבן בטעם פירות שנמכרות בישראל אינן באמת טופי אז מה הן בסוף מבחינה קולינארית?

אני לא בטוח על אילו סוכריות בדיוק אתה מדבר. מה בדיוק השם של הסוכרייה? מה כתוב על העטיפה? ּ - שיחה 20:42, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
סוכריות טופי בטעמי פירות. האריזות משתנות תדיר. על האריזה של הסוכריות של עלית כתוב "טופי ברכות".
אליבא דאתר זה, "טופי ברכות" של עלית עשוי בעיקר מסירופ גלוקוזה; וצבען של סוכריות אלו הוא ורוד, לא לבן, הודות למודענו E-163. ּ - שיחה 17:53, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

טורפים שאינם טורפיםעריכה

מצב טיפול: חדש

אילו חיות המשתייכות לסדרת הטורפים שהם למעשה אינם טורפים בכלל חיים כיום? אני יודע שפנדה ענקית אוכלת צמחים באופן כמעט בלעדי. פנדה אדומה שייכת לסדרת טורפים, אבל כמעט שלא עוסקת בציד. האם יש עוד טורפים שלא טורפים? Corvus‏,(Nevermore)‏ 18:01, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

נו, הדבר הראשון שעולה לראש הוא חתולי בית וכלבי בית. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 02:59, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אני מתכוון שהם בכלל או כמעט שלא (פרט למקרים מתועדים נדירים) ניזונים מבשר. חתולי בית נשענים באופן כמעט מלא על תזונה בשרית. Corvus‏,(Nevermore)‏ 12:49, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הכלביים יותר קרובים להיות אוכלי-כל מאשר רק טורפים. החתוליים הם טורפים מובהקים. – ד"ר MathKnight (שיחה) 16:01, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בסדרת הטורפים יש לא מעט אוכלי-כל, אבל רובם ככולם ניזונים גם, או רק, מבשר. אפילו פנדות ענקיות "חוטאות" מדי פעם בבשר, דגים או ביצים כשמזדמן להן. חוץ ממנה, הדבר הכי קרוב שמצאתי לאוכל צמחים בסדרה הזו הוא דביבון לופת, שמתקיים בעיקר על פירות, וגם הוא אוכל חרקים פה ושם. ּ - שיחה 18:06, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אני חושב שבאופן כללי קשה למצוא בעלי חיים שלא ניזונים מהחי. לדוגמה, גם רוב מיני העופות, גם אלו שאינם דורסים, ניזונים מתולעים וחרקים. אביתר ג'שיחה • 15:01, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
דווקא יש לי דוגמה מצוינת, רק שלא מדובר בבעל חיים מסדרת הטורפים. העכביש בגירה קיפלינגי הוא העכביש הצמחוני היחיד. תאו הארגמן - שיחה 15:09, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נחמד. אולי ראוי להזכיר את זה בערך בגירה עצמו? Tzafrir - שיחה 15:37, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

קומדיות מצבים אמריקניות משנות ה 80 וה-90עריכה

סיינפלד, אל בנדי ומה עוד? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

ראה כאן וכאן ּ - שיחה 18:27, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה לך, הרשימות האלה מאד ארוכות לי, אני מנסה לברר מה הן נניח עשרת או חמשת המפורסמות ביותר. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

כינוי גנאי ליהודיםעריכה

מצב טיפול: חדש

שלום, באחד הפרקים בסדרה שאני רואה, הופיע מוסלמי שהתייחס ליהודים כ"אחי הקופים והחזירים" ואח"כ גם כ"צאצאי הקופים והחזירים". המשפטים הללו היו שנונים מדי לאותה דמות וגם מתאימים לנימת אוהבי ישראל, "הישות הציונית", "הציונים הטמאים". ייתכן שמקור הקופים והחזירים בקוראן? ואם כן, אשמח לנוסח המלא של המשפטים, amikamraz, סיון ל, אלדד, יואל, בן עדריאל, Kulystab, שלו22, המקיסט, אנונימי מדי, בוסתן, עידן, Alon112בעלי הידע בערבית. תודה מראש, לוגי ; שיחה 23:55, 4 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

סורת אל-מאאידה. על פי הקוראן אלוהים עשה את הכופרים (היהודים, כמדומה) קופים וחזירים. דגש - שיחה 00:03, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה @דגש. ידוע לך גם הנוסח בערבית? לוגי ; שיחה 00:07, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
”قُلْ هَلْ أُنَبِّئُكُمْ بِشَرٍّ مِنْ ذَلِكَ مَثُوبَةً عِنْدَ اللَّهِ مَنْ لَعَنَهُ اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِ وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ أُولَئِكَ شَرٌّ مَكَانًا وَأَضَلُّ عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ” דגש - שיחה 00:25, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
  תודה רבה! לוגי ; שיחה 00:29, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ויש גם ערך בעברית: סורת אל-מאאידה. ”האנשים אשר אררם אלוהים, ואשר חרה אפו בהם, שם לקופים ולחזירים” אסף השני - שיחה 12:21, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה גם לך אסף השני! לוגי ; שיחה 14:53, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אוזניות חוסמות רעש של חברת JBLעריכה

רכשתי אוזניות חוסמות רעש של חברת JBL. איך אני מפעיל את חוסם הרעשים? האם עליי להוריד את האפליקציה ו- to activate את המכשיר או שיש דרך יותר פשוטה? 2A00:A040:199:76A8:C596:DCA7:9591:58F0 10:05, 5 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אם מדובר על מבטל רעשים אקטיבי, אז כן בדר"כ צריך להוריד את האפליקציה ולהגדיר דרכה. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 11:15, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

באיזה סוג חנות אפשר לקנות חצובה גבוהה (לפחות מטר) לסמארטפון?עריכה

תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

תגיד, כל כך קשה לחפש בגוגל "חצובה גבוהה לסמארטפון"? אסף השני - שיחה 11:57, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא קשה בכלל אבל דומי שלא פירשת נכון את השאלה, אני לא שואל באיזה חנות אלא באיזה סוג חנות והכוונה היא לא לחנות אינטרנטית. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
אז הנה תשובה: סוג החנות שאתה מחפש:חנות אינטרנטית. אסף השני - שיחה 17:34, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
סוג - חנות צילום. או חנות פלאפונים או חנות טכנולגיה כללית.
למשל אפשר לחפש ב ארליך, ksp, אייבורי ועוד. Yyy774 - שיחה 17:14, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא מבין מה הרעיון להגיד לבנאדם תחפש בגוגל. מאוד לא מנומס מופלטה לרעה - שיחה 11:19, 25 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

ראיון של מאיר אריאלעריכה

מצב טיפול: חדש


האם ניתן למצוא ברשת את הראיון המפורסם של מאיר אריאל שבו הוא תקף את קהילת הלהט"ב? תודה, יודה אווזי - שיחה 16:43, 6 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

כן, בארכיון של ידיעות אחרונות. זמין למנויים (הגעתי בקלות דרך מנוי המוסד האקדמי, לפי חיפוש התאריך 12 באוגוסט 1998 ומילת חיפוש מאיר).

האם המזומן הולך להיות מבוטל בישראל?עריכה

האם הולכת להיות פה כלכלה כמו בסין ושוודיה? תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

אני לא בטוח על מה אתה מדבר... עד כמה שאני יודע, הכתר השוודי והיואן הסיני עדיין בשימוש, ואף אחד לא מתכוון לבטל אותם, וגם לא את השקל. ּ - שיחה 12:24, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הכוונה היא שיש מדינות בהם הטכנולוגיה היא כזו בה שטרות פיזיים יוצאים כלל מהשימוש, והכסף הופך לדיגיטלי בלבד. אז בסין זה עדיין לא שם: באזורים שהם לא המטרפולינים הגדולים, הכסף המזומן בהחלט בשימוש.
בארץ ברוב המקומות יש שימוש בכרטיסים מגנטיים, אבל עדיין יש שימוש נרחב מאוד מאוד במזומן. לא נראה שנעבר לשיטה דיגיטלית 100% בשלוש העשורים הקרובים. Corvus‏,(Nevermore)‏ 12:49, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
גם בשוודיה זה עדיין לא המצב. זה נכון לבערך 60-70 אחוז מהעסקאות, אבל זה עדיין לא 100%. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 18:36, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אפשר כבר לראות מקומות שאי אפשר להשתמש במזומן, למשל תחבצ, אבל לא נראה שבעתיד הקרוב זה יהיה מבוטל לגמרי (אבל לך תדע, ההיסטוריה כבר הפתיעה כמה פעמים עם קפיצות טכנולוגיות מטורפות אז יכול להיות שזה יקרה מתישהו. ישרול - דברו איתי • י"ד באב ה'תשפ"ב • 08:23, 11 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

הכיבוש הגרמני במזרח אירופהעריכה

מצב טיפול: חדש


האם הגרמנים התעללו רק בפולנים, או גם ביתר העמים הסלאביים- רוסים, בלורוסים, אוקראינים, צ'כים וסלובקים? ומה היה היחס לעמים הבלטיים? ועוד שאלה באותו נושא- האם זאת הייתה ממש הוראה מסודרת מלמעלה להתעלל בפולנים אבל לא לגעת בעמים המערביים? או שפשוט במקרה החיילים שהוצבו בפולין אהבו "להשתעשע"?--2A00:A040:196:303F:559A:718E:7FA3:5463 17:48, 7 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא, כל הסלאבים סבלו יפה מאוד. אני לא מכיר היטב, אבל אני חושב שהיחס לבלטים היה שונה במקצת, שכן, הבלטים לא קיבלו את הגרמנים ככובשים, אלא כמשחררים מהסובייטים והתייחסו אליהם בהתאם - וכך גם הגרמנים בהתאם. אחר כך אולי השתנתה המגמה, שכן עול המשחררים התחיל להכביד על הפשוטים. אם כוונתך העמים המערבים, צרפתים, הולנדים ובלגים? אכן, הם ללא ספק סבלו פחות, כי נחשבו מתורבתים או לפחות אריים יותר מהתת-סלאבים האלה.. אבל לאורך ההיסטוריה, כל עם שכן לגרמניה חטף אותה בצורה כזו או אחרת. לוגי ; שיחה 00:26, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה.--2A00:A040:196:303F:219F:DC24:A995:4A34 09:20, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא לשכוח שבמקביל לשואת היהודים, הכוחות הנאצים ביצעו פשעי מלחמה רבים בשטחים בלרוסיים כבושים. כמה מאות כפרים בלרוסיים הושמדו יחד עם תושביהם. ההבדל בין בלרוסי ליהודי היה שיהודי נועד להשמדה מעצם היותו יהודי. וחיו של סלאבי פשוט חסרי ערך. Corvus‏,(Nevermore)‏ 10:48, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אנטומיה ופיזיולוגיהעריכה

מה תפקיד הסינוסים שבקרבת האף והעיניים בגוף האדם?

https://www.ent.org.il/אף-כאב/#:~:text=הסינוסים%20הם%20חללי%20אוויר%20חלולים%20בתוך%20העצמות%20בין,מה%20שמסייע%20לשמירת%20הלחות%20בחלק%20הפנימי%20של%20האף.

לחבר טלפון חכם למערכת מולטימדיה ישנה של רכבעריכה

מצב טיפול: חדש

ברכבים בני יותר מעשור יש מערכת שמע שכוללת רדיו וקורא דיסקים. בימנו זה לא רלוונטי לרוב כי הטלפון הנייד משמש אותנו לשמיעת תוכן.

נשאלת השאלה: האם קיימת דרך לשלב בין המערכת החדשה לבין הישנה ללא התקנה של מערכת מולטימדיה חדשה? איכשהו לגרום למערכת הישנה לראות את הטלפון? 79.183.83.79 11:30, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

חיבור בלוטוס לכניסת aux יכול לפתור את העניין. Shannen - שיחה 18:45, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
היה לי טלפון (נוקיה N900 (אנ')) שידע לשדר בתדרי FM בדיוק בשביל מצבים כאלו. מה שכן, זה היה די מסובך למצוא תדר שלא היו עליו הפרעות לאורך כל מסלול הנסיעה. יש היום לא מעט התקני (Software-defined radio) בשוק. מעניין כמה מסובך לבנות דבר כזה. למקרה שלמערכת המולטימדיה ברכב אין כניסת aux (אנ') (מה הערך הרלוונטי בעברית)? Tzafrir - שיחה 18:56, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מחאה נגד מלחמהעריכה

מצב טיפול: חדש


האם יש דוגמאות היסטוריות למחאות והפגנות נגד מלחמה שגרמו לממשל להפסיק את הלחימה? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

מרד המלחים בקיל. Tzafrir - שיחה 13:37, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה מרד צבאי, ולא מחאה והפגנה נגד המלחמה. הכוונה היתה שיש קבוצה גדולה של אזרחים שמפגינים נגד מלחמה. ואז הממשלה נאלצת להפסיק את הלחימה. מרד צבאי זה כשהחיילים עצמם מחליטים לקחת את החוק לידיים (כמו שהיה גם באוניית הקרב פוטיומקין) וזאת כמובן שיטה יעילה היסטורית להפיל את השלטון.
מלחמת וייטנאם, כמובן, היא דוגמא קלאסית למלחמה שנפסקה, בין השאר, בשל התנגדות הציבור האמריקאי. מפתח-רשימה - שיחה 15:45, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נתון לדיון, אבל לדעתי בלי ארבע אמהות צה"ל היה נשאר עוד יותר שנים בדרום לבנון. --EldadHe - שיחה 21:21, 8 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
באנגלית יש קטגוריה [2], שם אפשר למצוא ערכים כמו תנועת הנשים הליברית לשלום.

מחפש שם לחלק ברכבעריכה

מצב טיפול: חדש


איך קוראים למכסה הזה שחסר בצילום פה? זה מקום לפנס קדמי לדעתי, אבל אין אותו בדגם הזה. תראו כאן איך זה נראה כשזה שלם. מה השם של החלק בעברית או אנגלית?

דמותו של היטלרעריכה

מצב טיפול: חדש

כיום דמותו של אדולף היטלר נתפסת כסמל הרוע. מגלומן רצחני שגרם למלחמה קשה ביותר שאפשר היה בקלות לחיות בלעדיה, כדיקטטור אכזר ונבל.

האם בתקופה בה הוא היה חי, אך לפני מלחמת העולם השניה דמותו במערב היתה שונה? או שהיה ברור שהוא סמל הרוע? 192.114.23.221 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

דמותו היתה מאוד דומה למה שאנחנו מכירים היום. הדיקטטור הגדול היא עדות יפה לכך ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 12:21, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מעניין שדווקא הסרט הזה גרם לשאלה. הרושם שקיבלתי מהסרט הוא של ילד מפונק, אחד שלא יודע טוב ורע, מגוחך, מזיק, מצחיק. אבל לא של נבל-על אולטימטיבי.
צ'ארלי צ'פלין אמר פעם שהוא לא היה עושה את הסרט אם הוא היה מודע להיקף של פשעי הנאצים; לדעתי זו דוגמה טובה לאופן בו המלחמה השפיעה על האופן בו היטלר והנאצים נתפסו במערב (לצד ההשפעה הישירה של תעמולת המלחמה בארה"ב ובבריטניה, וההשפעה העקיפה של התעמולה הסובייטית). בברכה ובתודה, דג ירוק (שיחה) • 19:11, יום שלישי בשבת, י"ב באב ה'תשפ"ב (IDT).
התפיסה (הנפוצה לצערי) לפיה היטלר היה איזה חיזר שנחת מהחלל החיצון ושינה את פני ההיסטוריה מעידה על חוסר הבנה טוטאלי של כל הסיפור של גרמניה הנאצית. https://www.facebook.com/photo/?fbid=10210905481726153&set=a.10206807923649762
אין ספק שדמותו היתה שונה. עצם קיומה של מדיניות הפיוס ונכונותן של מדינות לכרות איתו בריתות מעידה על כך שציפו ממנו לאיזושהי הגינות. הוא גם אירח את אומות העולם באולימפיאדת 1936, אות לנורמליזציה כלשהי. אסף השני - שיחה 20:04, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בתחילת שנות ה-20 הוא היה עוד אחד מני רבים. לאחר הפוטש במרתף הבירה הוא נחשב למעשה לעבריין ברמה המקומית (באווריה), וכמעט אף אחד לא ידע על קיומו מחוץ לאזור הזה. רק לאחר יום חמישי השחור והמאורעות שהתרחשו בעקבותיה הוא (והנאצים בכלל) הגיעו למרכז הבמה ברמה הלאומית. אני חושב שבמידה מסוימת, למרות שזה כמובן נדוש, האמירה המפורסמת מאוד של האב מרטין נימלר (אפשר לקרוא את השיר בערך, ויש גם ערך אנגלית שמדבר ספציפית על השיר) מסבירה את האבולוציה של הבנת דמותו של היטלר כסמל לרוע טהור. למרבה הצער, עד עצם היום הזה עוד יש לא מעט קבוצות, ארגונים ומפלגות (גם במדינות המערב) שעוד לא הפנימו שהיטלר הוא סמל הרוע. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 18:32, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אהבה לתקופות ישנותעריכה

מצב טיפול: חדש

יש שם למי שאוהב תקופות ישנות יותר? (כמו שנות הארבעים והתקופה הוויקטוראנית.) כמו אנגלופילה ופרנקופיליה.

אתה מתכוון לנוסטלגיה? ּ - שיחה 13:46, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא, בזמן שאותו אדם בכלל לא נולד. יאנג חיים שווץ - שיחה 15:01, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שמעתי על אנשים שמכונים ברשת Wehraboo אלה שמשתתפים ברומנטיזציה של הוורמאכט במלחמת העולם השנייה, לעתים עד לרמה של הכחשת פשעי המלחמה שלהם וההשתפות שלהם בשואה.
גם שמעתי על Kaiserboo, אנשים שמתים על תקופת השלטון של ביסמארק והרייך השני. ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 04:58, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יותר בכיוון של ביגוד ונימוסים של התקופה בלי קשר ישיר למדינה. יאנג חיים שווץ - שיחה 13:49, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

שירה דתיתעריכה

מצב טיפול: בטיפול

 
מושבים מיוחדים שמחובר אליהם הדום לכריעה (המזרון האדום שבצד האחורי של הספסל)

איך ייתכן ששירת הכנסיות השפיעה על החזנות אם יהודים מעולם לא נכנסו לכנסיות? אותה שאלה לגבי העובדה שיש כיסאות/ספסלים בבתי כנסת.--2A00:A040:196:303F:E8EA:D015:764A:59FE 15:27, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

קודם כל, מוזיקה כנסייתית לא בהכרח נשמעת אך ורק בכנסיות. גם אם פורמלית היא מבוצעת על ידי מקהלה כנסייתית כחלק מהליטורגיה, ייתכן בהחלט שהיא ממשיכה להיות מושרת גם לאחר הביצוע, הן על ידי חובבים מקהל המתפללים והן בצורה מקצועית יותר (בייחוד אם מדובר במנגינה "רשמית", שעלתה על נייר-התווים, כמו חלק גדול מהמוזיקה הקלאסית). כך לא מעט מוזיקה דתית נוצרית נשמעה גם מחוץ לכנסייה, ולא אחת נהפכה לחלק בלתי נפרד מהתרבות האירופאית, שם אפילו יהודים שומרי מצוות יכלו להיחשף אליה.
חוץ מזה, הנחתך כי "יהודים מעולם לא נכנסו לכנסיות" היא, איך לומר, לא לגמרי מדויקת. על פי מאמר זה, הרב ישראל משה חזן העיד כי בתקופתו, אפילו רבני רומא היו נכנסים (בסתר) לכנסיות קתוליות בימי חגיהם, על מנת לשמוע את המנגינות ולהשתמש בהן לחזנות.
ובאשר לעניין הכיסאות: אני בספק אם קיומם של אלו בבתי כנסת רבניים הינו השאלה מהנצרות. אני לא מומחה לנושא, ואינני יודע מה היה בבתי כנסת עתיקים, אבל מן הסתם בשלב מסוים החליטו להכניס מקומות ישיבה פשוט מטעמי נוחות, ככל הנראה במקביל לירידה בפיזיות של התפילה היהודית - ישיבה ועמידה בלבד, (כמעט) בלי כריעות וכיוצא בזה. למיטב ידיעתי, גם ביהדות ארצות האסלאם היו כיסאות בבתי הכנסת, ושם השפעת הנצרות הייתה זניחה (בוודאי בהשוואה לאסלאם, שבו כן מתפללים בכריעה, ולכן אין כיסאות במסגדים). ּ - שיחה 23:27, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מעולה, תודה רבה :)--2A00:A040:196:303F:F939:11A0:4B88:B7F 23:58, 9 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
עוד נקודה שמעניין להעלות בנושא הזה (בהמשך לתשובת מפתח-רשימה) היא שבכנסיות, בעיקר קאתוליות אבל לא רק, הספסלים הם מיוחדים (אפשר לקרוא את הערך באנגלית Pew). בספסלים הללו יש מקום ייעודי לכריעה, והם מותאמים במיוחד לצרכי המיסה (או רבות מהתפילות האחרות). בתמונה שבצד שמאל של המסך ניתן לראות שהספסל הזה בנוי במיוחד עבור זה, ולראות את הדום הכריעה המחובר אליו. בבתי הכנסת, לעומת זאת, ישנם ספסלים או כיסאות "רגילים", מכיוון שאין צורך בשום דבר מעבר לזה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 18:16, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לענין בתי כנסת עתיקים, סוג המבנה מוכר מתקופת בית שני במספר מקומות בארץ (טרום התפתחות הנצרות). לכולם יש אלמנט אדריכלי משותף של ספספלי אבן שהקיפו את בית הכנסת, משלושה או ארבעה כיוונים. מקור.

האם אירגוני הטרור הפלסטיני נחשבים לעבריינים ברשות?עריכה

מצב טיפול: חדש


ברשות הפלסטינית ישנה מערכת חוקים וישנה משטרה. בואו לא נהיה תמימים, ברור שאכיפת החוק ברשות היא לא מושלמת בלשון המעטה. לא זאת השאלה.

השאלה היא: האם לפי החוק הפלסטיני אירגונים חמושים כמו הג'יהאד האיסלאמי וחמאס מהווים למעשה אירגוני פשע (דה יורה), וחבריהם עבריינים פליליים? 192.114.23.221 16:43, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

לא. בדיוק כמו שהמחתרות העבריות, אצ"ל, לח"י, הגנה, לא נחשבו לארגונים טרוריסטיים במדינת ישראל, אך נחשבו לכאלה באימפריה הבריטית. בברכה. ליש - שיחה 16:51, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הם עבריינים וטרוריסטים ברשות הרשות. – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:50, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האם גם ערבים חולמים חלומות?עריכה

מצב טיפול: טופל

יש לי שאלה טיפה מוזרה. בבקשה לא להיות שיפוטי. לא מצאתי לזה שום מקור בעברית. כעיקרון כל החברים שלי חולמים חלומות. האם גם ערבים חולמים חלומות? איך הם מבינים אותם אם כל החלומות בעברית? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

כן, גם ערבים חולמים. נראה לי שנקודת המוצא השגויה שלך היא בכך שכל החלומות הם בעברית. למעשה, לא רק בני אדם חולמים, אלא גם חלק מבעלי החיים, כנראה מזוחלים ומעלה באבולוציה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
בעיקרון כל אדם חולם בשפת האם שלו, ראה חולם בספרדית (שיר) ּ - שיחה 23:56, 10 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
המוח שלנו מנסה כל הזמן לייצר תפישת מציאות סבירה והגיונית לפי המידע שהוא מקבל מהחושים. כמובן שאנחנו צריכים לפרש כל הזמן את המציאות (לדוגמה: לפרש לראות, לדוגמה אוסף של מעוינים כלוח רבוע). ואנחנו צריכים כל הזמן להבין מה קרה קודם ומה הולך לקרות (כדי לתפוס כדור צריך לכוון למקום שבו הוא יהיה ולא למקום שבו הוא נמצא). חלומות זה מה שקורה כשמנתקים את המוח מהחושים ונותנים למכונת הפרשנות הזו להשתולל. מקבלים אוסף של סצנות אקראיות. אבל מכונת הפרשנות יודעת לחבר אותן לסיפור שנראה סביר.
ואז אני מניח שאנשים חולמים בשפות שבהן הם חושבים. Tzafrir - שיחה 10:32, 11 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

א. לא כל החברים שלך חולמים חלומות. חלק יותר חלק פחות ואתה לא בדקת את כל החברים שלך. כך או כך, זה איננו מבוסס על הבדל לאומי/אתני אלא עניין אישי שקורה לכולם. ב. לא באמת חיפשת בעברית האם ערבים חולמים כי אין בעיה בקליק לקבל מדוד גוגל מלא תוצאות להיגד ערבי חולם. ג. ייתכן ולא באת לשאול שאלות אלא לומר אמירות אנו לא טפשים. ד. יש 420 מליון אנשים בעולם דוברי ערבית ויש להם גם ויקיפדיה בערבית כך שלא לערבים אתה דואג בשאלתך אלא שאתה מבקש לומר שכביכול בעברית לא רואים את הערבים... ובכן כשם שהפגנת ראיה/שמיעה סלקטיבית בדבריך דעיל כך הדבר גם באמירתך/מסקנתך. ה. חשוב לכל אדם להבדיל בין פנטזיה לבין מציאות. בין רצונות לבין זכויות. ו.אני מצטער לא היה סביר לכבד את בקשתך שלא להיות שיפוטי לאור הצגת הדברים. מי-נהר - שיחה 00:29, 11 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אני מציע שתשאל ערבי. ככה תקבל את התשובה ממקור ראשון. אסף השני - שיחה 10:26, 12 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אבל איך ערבים יכולים לדבר, אם כל הדיבורים הם בעברית. עוזי ו. - שיחה 12:03, 12 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ישנה טעות בסיסית בשאלה, הרי ידוע לכל בר־דעת שחלומות נחלמים בכלל בשוודית... נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 14:06, 12 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ויש האומרים, בספרדית אסף השני - שיחה 17:32, 12 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
האומרים הללו, כמובן, טועים. כאמור, ממחקר מקיף ועדכני שערכתי ברגעים האחרונים ממש, עם לא פחות מנבדק אחד, הסתבר שכל החולמים במחקר דיווחו על חלומות בשוודית בלבד. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 01:38, 13 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בצעירותי חתמתי ערבות לאחדים מידידי שלקחו משכנתה, והמשכתי לחלום, כך שאני יכול לומר מניסיוני: גם ערבים חולמים. יתרה מזו: בחלומות היו גם כאלה שבהם הידיד מפגר בתשלומי המשכנתה, ומעקלים מטעם הבנק מגיעים אלי, כך שלא רק שערבים חולמים, אלא יש להם נושא נוסף לחלום עליו. דוד שי - שיחה 18:22, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
האם חלמת שהלווה יחזיר את הלוואתו, וכך הבנק לא יצטרך לפנות אליך? אביתר ג'שיחה • 15:15, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מצטער, אבל שכחת לענות על שאלת ההמשך המתבקשת: למי ערבה שנתך? Tzafrir - שיחה 18:31, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מה זאת אומרת, האין זה ברור?! הלא שנתי ערבה לאהובתי, הבוכיה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 22:54, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אגב, קבלו אנקדוטה מעניינת (טריוויה): בחלומות אין אפשרות לקרוא טקסט כתוב. כלומר יש אפשרות שבחלום מישהו יקריא לך משהו כתוב, או שתדע/י שזה מה שכתוב. אך אין אפשרות לקרוא טקסט בחלומות. הסיבה לכך היא שהחלימה מבוצעת על ידי הצד השמאלי של המוח, ולא צד הימני (שהוא עם היכולת לקרוא טקסט). במקרים הנדירים שבהם נדרשת דרך אובייקטיבית עבור אדם לדעת אם הוא חולם, הידיעה הזאת יכולה לסייע. היכולת לקרוא טקסט היא אחת הדרכים המובהקות להבדיל בין חלימה למציאות. שינה ערבה. דני Danny-w - שיחה 12:46, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
Danny-w, אני מכירה את העובדה הזו, אבל בוודאות היו לי שני חלומות בחיי שקראתי בהם טקסט (ואני גם זוכרת אותם עד היום). ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 13:48, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
או שבחלום ידעת שיש טקסט, גם בלי לקרוא אותו. אזור ברוקה ואזור ורניקה, האחראים על קריאת טקסט ופיענוחו, אינם פעילים בשינה. בהחלט יכולים "להתקיים" טקסטים בחלום - אם איננו קוראים אותם (אך יודעים מה כתוב בהם). אך טכנית המוח אינו מזהה את האותיות בחלום. נסי שוב ותראי. שינה ערבה. דני Danny-w - שיחה 14:32, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
היה לי ממש חלום שכולו היה מורכב מטקסט שקראתי (בחלום ראיתי לפני העיניים עמוד ובו תשובה לשאלה בבגרות בספרות). יום למחרת באתי לבגרות, והיתה בדיוק את השאלה שהופיעה לי בחלום. הצלחתי להיזכר במה שקראתי שם, ולכתוב את זה בבגרות עצמה.
החלום השני היה לאחרונה וכלל תחרות כתיבת מילים על לוח (על פי חוקיות מסוימת) ואני ממש זוכרת שהסתכלתי שמאלה כדי לראות מה המילה שהזוג השני כתב, ואני זוכרת שקראתי אותה. אני גם זוכרת שבחלום חשבתי על זה שאני יודעת שאי אפשר לקרוא בחלום, ומוזר שאני מצליחה. ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 17:18, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יכול להיות שהיית ערה... שמיה רבהשיחה • י"ח באב ה'תשפ"ב • 17:21, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@Saifunny, נראה שאין מנוס מכך שתעשי מחדש את בחינת הבגרות בספרות, העתקה מחלום אינה תקינה... (: Yyy774 - שיחה 17:35, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מאיפה לך שאת לא חיה בחלום כרגע, סייפן? לעולם לא תוכלי לדעת. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול! • 20:27, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
גם קוד קראתי לא אחת בחלום. פעם דיבגתי קוד אסמבלי שכתבתי יום קודם תוך כדי שינה (זכרתי את הקוד בעל פה והוא עלה לי בחלום), מצאתי את הבאג, והמוח שלי העיר אותי באמצע הלילה כדי שאזכור באיזו שורה הוא היה ואיך לתקן אותו. ניגשתי למחשב, והפלא ופלא זה באמת היה הבאג.
האמת היא שאני אוהבת את המוח החולם שלי, הוא עושה קסמים. ‏Saifunny‏ ♾ שיחה 21:29, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
@שוקו מוקה: אנחנו בעצם כולנו חיים במטריקס וארבעת הסרטים זאת רק אשלייה שהמכונות יצרו. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:35, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
Saifunny, המוח שלך באמת עושה קסמים.   תיהני! אלדדשיחה 21:40, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
דני יקר, צר לי אבל כל מה שכתבת פשוט שגוי מיסודו. ראשית, איזורי ברוקה וורניקה ממוקמים בצד שמאל של המוח. שנית, בשנת REM שתי ההמיספירות פעילות מאוד. שלישית, אצל אנשים נורמליים שתי האונות מעורבות בקריאת טקסט, וניסויים עם אנשים עם מוח חצוי הראו שההמיספירה השמאלית קריטית לקריאת טקסט, אך גם בחצי המוח הימני יש יכולת מסוימת (למשל הם לא מסוגלים לקרוא את המילה שמוצגת לצד הימני של המוח, אבל יכולים להצביע על החפץ המתאים). נראה שה"אנקדוטה" הזו מקורה בסדרת האנימציה באטמן, בפרק "Perchance to Dream" (אנ') בו ברוס אומר "reading is a function of the right side of the brain, while dreams are entirely left-sided". אמנם נטען - למשל על ידי ד"ר דידרה בארט מהארוורד - שאיזורי השפה פחות פעילים בזמן חלימה, אבל למעשה אין כמעט מחקרים בנושא, ולמחקרים של חלומות יש בעיות מתודולוגיות קשות. לתשומת ליבך סיפן יקרה.Kershatz - שיחה 12:22, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
השאלה הזו מזכירה איזשהו ספר שקראתי לפני שנים, על כיתה בבית ספר יהודי בפולין לפני מלחה"ע השנייה. הסיפור מסופר על ידי אחד הילדים מהכיתה, אם אני זוכר נכון. הוא מספר שסבתא שלו אמרה שאולי הגויים הפולנים חזקים יותר ומאמללים ליהודים את החיים במכות, אבל הם בעצמם מסכנים מאד, כי הם חולמים בלילה ולא מבינים מה הם חולמים, שהרי ידוע שהחלומות כולם נחלמים ביידיש. אביתר ג'שיחה • 15:23, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האם התקנת מערכת מולטימדיה חדשה מעלה או מורידה את עלות הרכב?עריכה

מצב טיפול: חדש


אם לוקחים מערכת מולטימדיה ישנה (עם דיסקים ורדיו FM) מרכב ישן (נגיד בן 10) ובמקומה קונים מערכת אנדרואיד חדשה עם מסך מגע והכל - האם ערכו הכלכלי של הרכב (כאשר הוא ימכר) עולה או יורד?

מצד אחד, המערכת עצמה יותר חדשה. ומצד שני, היא לא מקורית. אז לא ברור אם זה מעלה או מוריד. 192.114.23.221 16:20, 11 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מה הבעיה בכך שהמערכת אינה מקורית? איפה זה יכול ליצור בעיות לרוכש פוטנציאלי (נא להימנע מטענות סתמיות של „ירידת ערך״. מה בדיוק מוריד או מעלה את הערך?) Tzafrir - שיחה 18:16, 11 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הכל זה עיניין של מיקוח, בעקרון אין קטגוריה כזאת למחירון רכב. כלומר, אבזור לא מקורי לא משפיע על המחירון. אם תמצא קונה שיהיה מוכן לשלם יותר על הרכב בגלל מערכת השמע, אז אין בעיה, הרווחת, אחרת אין איזה מסמך שתוכל להצביע עליו ולהגיד - הנה, זה המחיר. ‎Lirdon - שיחה - הצטרפו למלחמה האווירית 09:00, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

ריצה (למטרת בריאות) - מה עדיף?עריכה

מצב טיפול: חדש


האם עדיף לרוץ באופן קבוע, כמה פעמים בשבוע, יותר קילומטרים, אך בקצב איטי יותר (נניח 10 ק"מ, 7 דקות לק"מ), או לרוץ פחות קילומטרים בקצב מהיר יותר (נניח 5 ק"מ, 5:30 דקות לק"מ)?

אם המטרה היא אורח חיים בריא, שתי ריצות של שעה בשבוע זה מעל ומעבר (99.9% מהאוכלוסיה אפילו לא מתקרבים לזה). לדעתי ריצות ארוכות ואיטיות עדיפות משתי סיבות: ראשית, הנזק למערכת השרירים-שלד קטן יותר בריצות איטיות. שנית - מבחינה פרקטית, זמן ה"סט-אפ" הוא קבוע (להתלבש, חימום, מתיחות לפני ואחרי, כביסה לבגדים) ומעט ריצות ארוכות דורשות פחות זמן הכנה מהרבה ריצות קצרות. עוד יתרון, אגב, של ריצות ארוכות ואיטיות זה יחס שריפת פחמימות-שומנים. בריצות ארוכות יחס זה קצת יותר נוטה לכיוון השומנים. עמית - שיחה 13:05, 12 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ההמלצה המקובלת היא 75 דקות שבועויות בעצימות בגבוהה או 150 דקות שבועיות בעצימות בינונית. כפול מזה אפילו עדיף. רצוי לחלק את המאמץ על פני מספר ימים ולא לרכז אותו במעט ימים. לא מוכרות לי המלצות שמבדילות מבחינת תועלת בריאות בין מאמץ בעצימות גבוהה לבין מאמץ בעצימות גבוהה מאד. לאימוני הכוללים פרצי מאמץ עצים מאד (HIIT) יש יתרונות מסוימים בהשגת מטרות אימוניות מסויימות.
בשורה התחתונה, מבחינה בריאותית מומלץ לבצע מאמצים אירובים. אם פלוני מוצא שעצימות גבוהה או בינונית מתאימים לו יותר, עדיף שידבוק בבחירה שלו שבזכותה יוכל להתמיד באימונים. וזה ההישג העיקרי שכדאי לשאוף אליו. להתמיד. יותר קל להתמיד בפעילות שנהנים לעשות. 21:33, 26 באוגוסט 2022 (IDT)

בירת הים התיכוןעריכה

מצב טיפול: חדש

מהי בירתו של מחוז הים התיכון (Akdeniz Bölgesi) שבטורקיה? ויקיפדיה העברית טוענת שזו אדנה (הן בערך על המחוז והן בערך על העיר), ואילו על פי ויקיפדיה האנגלית (כאן) זוהי דווקא אנטליה, שהיא העיר הגדולה במחוז. אף אחת מהן לא מקשרת למקור חוץ-ויקיפדי כלשהו.

אני יודע שזו שאלה די איזוטרית, ולמעשה אני לא בטוח אם יש לה בכלל תשובה רשמית חד משמעית, אבל האם מישהו יוכל בבקשה לסייע לי בזה? יונה בנדלאק, Meir138, DimaLevin, קרלוס, Shayshal2, Polskivinnik, Alon112, Zozoar, TheNintendoGuy, מקף, אנימה, ‏אוהד בר-אוןבעלי הידע בגאוגרפיה אולי? ּ - שיחה 22:46, 11 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

התנגשותעריכה

מצב טיפול: בטיפול


נניח מצב שבו שני רכבים נוגעים אחד בפינה של השני בצומת X מרומזרת. שני הנהגים אומרים שנכנסו בירוק והנהג השני נכנס באדום. לפי מה ואיך יודעים איזה מהם משקר?

מצלמות.
במרבית הצמתים בארץ אין מצלמות.
אז תדאג להתנגש רק בצומת עם מצלמות...
בהנחה שהרמזורים בצומת מחליפים צבעים על פי דפוס זמנים קבוע, תיאורטית אפשר לשחזר איזה צבע היה ברמזור אם נתון זמן התאונה המדוייק. ּ - שיחה

בעיית SEO באתרים שנבנים עם Media-Wiki?עריכה

אתרים שנבנים עם Media-Wiki בדרך כלל כוללים את התבנית Vector כתבנית לתצוגת desktop ואת התבנית Minerva_Neue כתבנית לתצוגת מובייל וטאבלט.

האם מצב בו אתר מכיל שתי תבניות שונות הוא סיכון SEO? לא עדיף תבנית אחת עם CSS ריספונסיבי (תואם מסכים) מבחינת נגישות וקידום אורגני? תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

אולי משתמש:ערן יוכל להעשיר אותנו באיזו תובנה. 79.183.193.18 21:45, 13 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אני לא מבין מספיק בSEO. ערן - שיחה 08:46, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
משתמש:Matanya
147.161.15.27 11:48, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אם יש פה בקהילה מומחה נגישות אולי הוא יוכל לענות. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

ויקיפדיה אתר מספיק חזק כדי שזה לא ממש ישנה. בנוסף, למיטב זכרוני לדסקטופ יש תג קנוניקל, או לפחות היה לו. אפשר לקרוא עוד על היתרונות והחסרונות כאן: https://verbbrands.com/news/thoughts/should-you-use-a-responsive-web-design-or-a-mobile-sub-domain/

בסופו של דבר, לויקיפדיה יותר חשוב מהירות התגובה לעומת שיקול seo. מתניה שיחה 03:51, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האם עשרת הדיברות מופיעות בקוראן?עריכה

מצב טיפול: חדש


--2A00:A040:196:303F:8D91:7B51:7F8E:E5F 23:58, 13 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

https://www.orientierung-m.de/zehn-gebote-auch-im-islam/
התשובה היא לא. באתר למעלה נעשה ניסיון לצור הקבלה. אין צורך לדעת גרמנית. המקום בקוראן מסומן במספרים

מדוע ויקיפדיה עולמית צריכה תרומות?עריכה

מצב טיפול: חדש

היי,
לאחרונה, כל פעם שאני נכנס לויקיפדיה באנגלית מופיעה בקשת תרומות. העניין תמוה מאוד מכיוון שמהסתכלות באתר של ויקימדיה עולמית ובדוח כספי של 2021 ניתן לראות שמדובר בעמותה עשירה כקורח, עם רווח נטו עצום, שגדלה במהירות מסחררת!

  • לפי https://en.wikidark.org/wiki/Wikipedia:Fundraising_statistics ניתן לראות שווי של כרבע מליארד דולר (ניתן למצוא קשור לדו"ח כספי באתר זה).
  • ב- 2021 בלבד הדוח הכספי שלהם מראה הכנסות של כ- 160 מליון דולר מתוכם רק כ 110 מליון דולר הוצאות. כלומר יש להם רווח נקי של 50 מליון דולר! אחרי שניקו את כל ההוצאות של שכר, מלגות, תשלום לאינטרנט וכו וכו'. שזה ממש לא רע לעמותה ללא כוונות רווח. (-:
  • אגב כחצי מההוצאות שלהם על משכורת של למעלה מ 67 מליון דולר. גידול של 20% יחסית לשנה שעברה.
  • והכי חשוב התקציב של ויקימדיה עולמית גדל בטרוף כל שנה: מ 80 אלף $ ב 2003 ל- 160 מליון דולר ב 2021. עלייה מטורפת של פי 2000 ב 19 שנה. זה נראה כמו חברת צמיחה בהייטק.

אם הרוב המכריע של העורכים בהתנדבות אז למה הם צריכים כל כך הרבה כסף? למה מגייסים תרומות? במיוחד כשהחברה כל כך עשירה.
התשובה איננה תחזוקת שרתים באינטרנט משום שרק 2.3 מליון $ שמשו לעניין הזה בשנת 2021 .
כאמור מדובר בויקימדיה עולמית ולא מדובר בעמותה הקטנטונת בישראל. תודה. א. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

האמת? גם לי אין מושג למה הם צריכים כל כך הרבה כסף. ממה שהבנתי זה בעיקר הולך למשכורות. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול! • 16:54, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אבל הרוב המכריע של העורכים זה בהתנדבות לא? א. 192.114.3.241 17:03, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נכון. מדובר במשכורות של עובדי העמותה, שגם לדעתי הן מוגזמות. לא הגיוני שאנחנו עושים את זה בהתנדבות והם מרוויחים מזה. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול! • 18:05, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
עובדי העמותה הם אנשים שפרנסתם על עבודה זו, וראוי שיקבלו שכר על עבודתם. אני משוכנע שאם אפשר היה לקבל עבודה זו בהתנדבות, לא היו מעסיקים עובדים שכירים. זה לא חריג שבגופים המבוססים על התנדבות נרחבת יש גרעין של מקבלי שכר.
השואל הצביע על הגידול העצום בתקציב במשך 19 שנים, תוך שהוא מתעלם מהגידול העצום בהיקף הפעילות. מספר הערכים ומספר הקוראים, למשל, גדל ביותר מפי 2000, וזה משפיע על צריכת משאבי מחשב. דוד שי - שיחה 18:18, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
צריכת משאבי מחשב ב 2021 היא 2.3 מליון דולר בלבד. שזה רק 2% מההוצאות שלהם. א.
אנשים תורמים בשביל מימון אותם משאבי מחשב, לא בשביל משכורות. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 21:58, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מניין לך קביעה זו? אנשים תורמים להמשך קיומם של מפעלי קרן ויקימדיה. קיום זה מצריך גם מנגנון של עובדים בשכר (מנכ"ל, יועץ משפטי, מנהל כספים, מתכנתים וכו'). ייתכן שיש תורמים נאיביים שסבורים שמיזם ענק כזה מתנהל על ידי מתנדבים בלבד, אבל סביר שלפחות חלק מהתורמים מבינים שיש גם מנגנון של עובדים בשכר מאחורי המיזם, ובוודאי יופתעו לגלות עד כמה המנגנון הזה זעיר. לשם השוואה: בחברת מטא (פייסבוק), שמבוססת אף היא על תוכן גולשים, יש 83,000 עובדים, בערך פי 150 מאשר בקרן ויקימדיה. דוד שי - שיחה 07:51, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
נראה ש HiyoriX צודק. לפי ויקימדיה 43% הולך לתמיכה ישירה באתרים ורק 13% על הנהלה https://wikimediafoundation.org/support/where-your-money-goes/. רק שלפי הדו"ח הכספי שלהם רק 2% הולך על תחזוקת האתרים. א.
תודה דוד. בוודאי שצריך הנהלה מסוימת ומגיע להם להתפרנס בכבוד. אבל שים לב שלפייסבוק אין צבא עצום של מתנדבים שעובדים בשבילה והם לא מבקשים תרומות בקנה מידה אסטרונומי. 67 מליון $ זה הרבה משכורות, ב- 2020 זה היה 50 מליון, וב 2019 46 מליון, זה גדול ממש תמוה בשביל עמותה ללא כוונות רווח...... א. 192.114.3.241 08:16, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לפייסבוק יש צבא של יותר ממיליארד מתנדבים שכותבים פוסטים בפייסבוק, ורק בזכותם האתר של פייסבוק אטרקטיבי. בפייסבוק יש פרסומות, ולכן אינם זקוקים לתרומות. בוויקיפדיה אין פרסומות, ולכן יש צורך בתרומות. דוד שי - שיחה 14:09, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
האם אתה משוכנע שאין פרסומות בויקיפדיה? א. 192.114.3.241 16:05, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יש, אבל התשלום עליהן לא מגיע לקרן. שמיה רבהשיחה • י"ח באב ה'תשפ"ב • 17:22, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה. א. 192.114.3.241 07:59, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לפי מה שאני יודע אין לויקיפדיה הכנסות מלבד תרומות לכן כפי שאתה רואה בשנת 2021 העלות התפעולית היתה 111 מיליון ובקופה נשארו 50 מליון. לכן אם ויקיפדיה תפסיק לבקש תרומות הכסף בקופה יספיק לתפעול של חצי שנה עד שתסגר. Assafn שיחה 23:59, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אז הם היו צריכים תרומות רק על 111 מליון דולר. כנראה שהם משקיעים את הכסף יש להם איזשהו פרויקט, מצאתי את זה:https://meta.wikimedia.org/wiki/Strategy/Wikimedia_movement/2018-20/Recommendations. א. 192.114.3.241 08:21, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא הבנתי את הטיעון. העלות התפעולית שלהם היתה בשנת 2021 111מ' הם יצאו לקמפיין גיוסים וקיבלו 160מ'. העודף לא יספיק להם לכל השנה הבאה לכן הם צריכים שוב לבקש תרומות. Assafn שיחה 08:56, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אם מסתכלים רק על 2022 אתה צודק, הם צריכים עוד כ-60 מליון $. אבל אם מסתכלים על התמונה רחבה של כל השנים זה סיפור אחר. יש כאן גידול עצום. לפי הגידול הזה הם אמורים לגייס בקלות את ה- 60 מליון הנותרים ויגייסו כנראה עוד הרבה יותר מזה. ואת המשאבים ישקיעו בגידול של אמפריה שצומחת מול העיניים. יש כאן גוף מרכזי עם אינטרסים משלו. ממליץ לקרוא את הפסקה האחרונה בכתבה הזאת https://www.pc.co.il/editorial/368519/, לפי הכתבה ויקימדיה עולמית שלטה בדיון שנעשה ודאגה שהאינטרסים שלה הם אלה שיוצגו בערך הויקיפדי ולא הכרעת הרוב. מדאיג? א. 192.114.3.241 09:23, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מה כתוב שם? כתוב שם שהיה ערך שבו עורכים (כלומר מתנדבים) שהם מפעילים (כלומר: עורכים שהוכרו ככאלו שיש להם שיקול דעת טוב על ידי קהילת העורכים) שמו לב שיש ערך עם מלחמת עריכה והחליטו שהצעד הנכון להשקיט אותה (כדי להבטיח המשך עריכה סבירה באותו הערך) הוא לחסום זמנית עריכה של אלמונים ועורכים חדשים בערך. זה צעד שמשתמשים בו מדי פעם גם אצלנו בערכים שונים. סביב אותו מקרה של הערך בוויקיפדיה האנגלית על מיתון הופץ המון מידע שגוי ולכן נאלצו לשים בראש דף השיחה שלו אוסף תשובות לשאלות נפוצות. Tzafrir - שיחה 13:19, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
שלום Tzafrir. בעיני כוונתו של המחבר הייתה שונה, אני מצטט את מה שכתוב שם בתוספת הדגשה שלי וכל אחד/ת ישפוט לפי ראות עיניו:
"אבל האם העולם במיתון אם לאו?
אנקדוטה מעניינת שלא קשורה, אבל כן קשורה, לנושא היא מחלוקת שסביבה מתקוטטים עורכי ויקיפדיה, העוסקת במונח 'מיתון' (recession), ושנראה כי הגיעה באחרונה לשיא. אחרי שעורכים "פרטיזנים", כך להגדרת הוושינגטון פוסט, ניהלו דו-קרב עריכה זועם בדפים שבהם נכלל המושג, בשאלה האם יש כרגע מיתון עולמי אם לאו – ויקיפדיה השעתה את רוב השינויים בערכים 'מיתון' ו'מחזור עסקים'. העורכים העצמאיים לא ראו עין בעין את התכנים שהוכנסו לערכים הרלוונטיים והתווכחו על הנושא בלהט. הפלטפורמה החליטה לנסות ולשמר את הניטרליות של האתר, או אם תרצו – לא לחשוף אינטרסים אידיאולוגיים של כותבי ערכים מסוימים, ולכן עצרה את האפשרות לעדכון הערכים.
אלא שבהמשך, כשהרוחות לא נרגעו, ויקיפדיה בישרה כי היא משנה באופן גורף את כללי העריכה בעמוד 'מיתון', ושהחל מהיום (ד'), עדכונים ממשתמשים לא רשומים או מחשבונות חדשים יצטרכו להיבדק ולהתקבל על ידי עורך, לפני שיהיו גלויים באתר. המהלך הגיע לאחר שהערך קיבל עשרות עריכות שהפרו את מדיניות ויקיפדיה, ולנוכח קריאה לעורכים להפוך את הדף ל"מוגן למחצה", תוך הגבלת האפשרות לתיקונים.
אז האם אכן יש מיתון שמייצר צורך של ויקיפדיה בתרומות הגולשים לצורך המשך פעילותה, על אף שהיא מוגדרת כחינמית ומופעלת על ידי מתנדבים? לא ידוע. בידיכם נותר שיקול הדעת האם לממן לפחות זמנית את השירות, שאתם לבטח עושים בו שימוש קבוע, אם לאו." א. 192.114.3.241 14:27, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מה שנכון בתגובתך הוא שהטקסט שציטטת נכתב באתר אנשים ומחשבים. אני ממליץ לך שלפני שתנסה לקבוע מה קרה ומה לא קרה, תקרא (לפי סדר של הזמן הנדרש) –
  • אוסף השאלות והתשובות
  • המשך דף השיחה של הערך, שבו דנו בשינויים
  • היסטוריית העריכות של הערך
קראתי אותם ומהם הבנתי שחלק גדול מהדיווח בעיתונות על המקרה היה שגוי. באופן כללי, ההגדרה שהייתה בערך הצליחה לעצבן כל מיני אנשים באינטרנט. והם שילחו את תומכיהם לשנות את הערך. כל מיני עורכים מאוד לא מנוסים החליטו שהתוכן שגוי ושחייבים לתקן אותו. הם גם לא הבינו את דרכי העריכה המשותפת ויישוב המחלוקות של ויקיפדיה. כשמדובר על עורך אחד או שניים, אפשר לחסום אותם. כשמדובר על המון עורכים שמנסים לערוך ערך בדרכים שגויות, אין ברירה אלא למנוע את העריכה. אנחנו עושים צעד דומה (אבל קצת פחות דרסטי) באופן די שגרתי בערכים כמו נשיא מדינת ישראל לאחר שנבחר בעל תפקיד חדש אך עדיין לא נכנס לתפקידו. כל מיני עורכים עם כוונות טובות מתעקשים לעדכן את הערך לכך שהנשיא הנבחר הוא כבר הנשיא. אז כן, זה גם „שינוי במדיניות העריכה״.
בקיצור: נראה שמי שכתב את הכתבה הזו לא מבין בדיוק איך ויקיפדיה (ושאר מיזמי קרן ויקימדיה) עובדת. Tzafrir - שיחה 15:09, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
רשאית. סחטיין על הבדיקה המסודרת.
לגבי "מה שנכון בתגובתך הוא שהטקסט שציטטת נכתב באתר אנשים ומחשבים". האומנם? מדוע טרחת לכתוב ש: מי שכתב את הכתבה הזו לא מבין בדיוק איך ויקיפדיה (ושאר מיזמי קרן ויקימדיה) עובדת".
אני מבין שאתה משוכנע שלא הייתה שום הכוונה "מלמעלה" בתהליך שצטטתי? 192.114.3.241 15:33, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אם יהיה פחות כסף, יצטרכו להסתפק בתקציב נמוך יותר. כלומר: פחות פיתוח. תיקון איטי יותר של באגים. פחות שרתים לצורכי בדיקות. לא מדובר על קטסטרופה מוחלטת, אבל זה בסופו של דבר יגרום לזה שיהיה לנו קצת פחות נוח לערוך.
הזכירו כאן גוף מרכזי. אחד הדברים היפים בכל התוכנה של הקרן היא כמות המאמצים שמושקעת בכך שאחרים יוכלו להקים בעצמם את אותה התשתית. הנתונים מפורסמים כבסיס נתונים שזמין לכולם. וגם התוכנות השונות. מדובר אמנם על מערכת מורכבת עם המון חלקים: להקים במקום אחר את כל המערכות של הקרן זה לא פשוט, אבל המידע קיים.
אם לדעתך ויקיפדיה מפעילה צנזורה מסוכנת, אתה מוזמן להקים את האתר המתחרה מהריפדיה. כל מה שאתה צריך לעשות הוא לשכנע מספיק עורכים שאתה מספק מקום טוב יותר להפצת ידע לעולם. לאורך השנים קמו כל מיני מהריפדיות כאלו שהתיימרו להיות טובות יותר מוויקיפדיה. אבל בפועל אף אחת מהן לא התקרבה להיות חלופה סבירה לוויקיפדיה.
זה ההבדל האמתי בין הגנים הסגורים של גוגל ומטא (פייסבוק) לוויקיפדיה. ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה#ויקיפדיה אינה מונופול. Tzafrir - שיחה 13:33, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הכסף שמושקע בשרתים רק כש 2% מהתקציב. רוב האנשים שאני מכיר חושבים שויקיפדיה היא האינציקלופדיה של האנשים שכל אחד יכול לערוך בה.
העמדה הרשמית של ויקיפדיה היא שההחלטות על התוכן נעשות באופן דמוקרטי: כאשר מתעוררת מחלוקת בקרב הוויקיפדים, ולא ניתן להגיע בה להסכמה, ניתן להביא את המחלוקת להכרעת כלל הוויקיפדים, באמצעות הצבעה דמוקרטית, שבה לכל ויקיפד יש קול אחד. ראו: ויקיפדיה:הצבעה. א. 192.114.3.241 14:39, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
א. מימון הפיתוח לא נכלל בעלויות השרתים.
ב. ויקיפדיה:מה ויקיפדיה איננה#ויקיפדיה איננה_אינציקלופדיה Tzafrir - שיחה 15:12, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לגבי הסעיף ב'. העמוד הראשון ששלחת כולל הרבה מידע, להערכתי חלק ממנו איננו מדויק. אנא כתוב בברור למה אתה מתכוון. א. 192.114.3.241 15:36, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אני מסכים עם השואל. יש לויקיפדיה לפי הדו"ח מספיק ממון כדי לממן שנתיים נוספות של פעילות עם רמת הבזבוז הנוכחית (או מאה שנים).
ההוצאה העיקרית היא כנראה הקמת קרן ויקימדיה - מאה מליון דולר שאמורים להניב בהשקעות רווח שיניב את הסכום הדרוש להפעלת ויקיפדיה בכלל השפות ללא צורך בתרומות. נתוני הקרן אינם בתוך דוח הרווחים.
אז יש לנו ארגון שיש לו בכיס כ-230 מליון דולר בכיס, קרן השקעות של 100 מליון דולר נוספים.
את ההוצאות הנדרשות באמת התקשתי למצוא.
ובימים אלו מתארגנת תחרות הכתיבה ה-11 ובה פרסים בשווי מפואר של 150₪ למקום ראשון וסך הפרסים 1,100₪ בחסות העמותה הישראלית.
החנות המפורסמת 'נעל את כפכף בע"מ' הייתה מממנת פרסים סבירים יותר. בואו! Yyy774 - שיחה 16:55, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בעיני משכורות זה אחלה ולגיטמי. נראה שהרוב הולך על פיתוח. השאלה היא איזה סוג של פתוח מתבצע? אולי AI? עריכה אוטומטית ברמה גבוהה בכל השפות? מגניב. 46.19.85.89 19:09, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לפי קרן של 100 מליון נראה שהם משערים ש-4 מליון דולר מספיק עבור תחזוקת האתרים בשנה. Yyy774 - שיחה 00:23, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בכל הרצינות, אני באמת ובתמים בעד שאנשים יתפרנסו בכבוד רב מאוד. בנוסף, צריך להצהיר שאלו הם הרווחים שיש בזמן אסוף התרומות ולהסביר מדוע צריך עוד כסף. מה בדיוק רוצים לעשות עם הכסף- מה הולכים בדיוק לפתח. השערה שהועלתה- העולם הולך בכוון של בינה מלאכותית. ניתן לראות 35 בוטים בויקי- מיוחד:סטטיסטיקות, יש להניח שהם מנטרים. האם יהיו בוטים שכותבים תוכן? (בהקשר הזה -מחפושים בגוגל עושה רושם שהם כבר מתמצתים מידע מתוך ויקי ומציגים אותו). האם מתכננים מנגנון החלטה ממוחשב שיכריע במקרה של חילוקי דעת? האם יהיו חילוקי דעת במידה והעריכה תהיה באמצעות בינה מלאכותית או שעריכה אנושית תחסם ברובה הגדול. מה התוכניות? לאן הולכות התרומות? א. 192.114.3.241 08:17, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
רוב ויקיפדיה ההולנדית וויקיפדיות נוספות נכתבו רובן בידי החיים. הערכים שם ברובם גרועים. ברוב הויקיפדיות (בהן העברית) החליטו לא להכניס את הבוטים האלו ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 19:02, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה ס.ג'יבלי. התחום של כתיבת תוכן אוטומטי באמצעות בינה מלאכותית תופש תאוצה משמעותית (ממליץ לך לבדוק את זה, אתה יכול בעברית אפילו https://rytr.me/?via=daniel-nehemiah). הרעיון זה, מה עושים עם הכסף? לאיזה כוון הולכים? א. 192.114.3.241 11:37, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יש מספיק כסף לתחזוקה שוטפת לשנים. אז למה צריך עוד הרבה כסף? מה עושים אתו? מה רוצים לפתח? א. 192.114.3.241 11:39, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
רוצים לפתח את Abstract Wikipedia ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 13:45, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

למה כל כך קשה להשיג Diphenhydramine בישראל?עריכה

מדובר בתרופה ללא מרשם (תרופת OTC) נפוצה ביותר, שנמכרת בכל בית מרקחת בעולם, בטוחה ויעילה.

למה כל כך קשה להשיג אותה בישראל? לא זכור לי שמצאתי אותה ב-5 השנים האחרונות בבית מרקחת בישראל וייתכן שהיא גם דורשת בישראל מרשם רופא. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

הערך דיפנהידראמין מזכיר שקיים גם „שימוש למטרות הנאה״. אולי זו הסיבה. Tzafrir - שיחה 17:05, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

יקום סופי במרחב סופיעריכה

נניח רגע שהיקום (universe) סופי אבל גם שהמרחב בו הוא מתפשט (cosmos) סופי גם כן. ובכן, אם המרחב / קוסמוס סופי מה זה בעצם אומר, שהוא מעין בלון או קופסה ושהיקום שלנו צף בתוך הבלון/קופסה הזה? אם המרחב הוא באמת בלון/קופסה, ממה עשויים הקירות שלו ומה יקרה אם יקום מסוים יתנגש בקירות האלה? פיזיקאים העלו תאוריות בנושא?

אתה יכול להביא את מבנה הקירות וצבע הטפטים מאותו מקום שממנו הבאת את הבלון והקופסה.
אבל ברצינות, אפשר לדמיין מרחב סופי גם בלי קירות (מרחב נטול שפה). אם בונים מסילת רכבת מבאר שבע לאילת, אז הקטר המוגבל למסילת הרכבת חי בעולם חד-ממדי סופי, שבקצותיו תחנות רכבת. אבל זו רק דרך אחת ליצור עולם חד-ממדי סופי. גומיה היא מרחב חד-ממדי ללא שפה, ונמלה זעירה שחיה ביקום החד-ממדי הזה יכולה לטייל למרחקים עצומים (בשביל נמלה) בלי לדעת שהיקום שלה סופי. טורוס הוא מרחב דו-ממדי סופי: מי שחי על שפת הטורוס יכול לנוע בשני ממדים, והוא לא ידע שהיקום שלו סופי עד שישלים לולאה מספיק ארוכה (באורך "הרדיוס הסיסטולי" של הטורוס [3]). יש גם טורוס תלת-ממדי, ואם היקום שלנו הוא כזה, הוא יהיה בעל נפח סופי. (למודאגים, אפשר לשלב בסיפור גם את יריעת החלל-זמן של תורת היחסות הכללית). עוזי ו. - שיחה 18:39, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
<מקום לפיזיקאי שרוצה להסביר שהיקום אינו מתפשט בתוך מרחב>. עוזי ו. - שיחה 18:48, 14 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
העניין הוא שצריך לזכור שהיקום (כל-מה-שיש, בהגדרה), הוא זה שמתרחב. הוא לא מתרחב לתוך משהו, כי הוא כל מה שיש. אם רוצים לדייק את זה עוד קצת, אפשר לומר שלמעשה, מרחב הזמן ("הבמה") הוא זה שנמתח. רוב הדברים ביקום נשארים במקום שלהם (בקנה-מידה של היקום כולו), פשוט נוצר כל הזמן "עוד יקום" בין ריכוזי החומר הגדולים, בקצב הולך וגדל, כך שהגלקסיות/צביר גלקסיות "מתרחקים" אלו מאלו. בקיצור, זה נושא שלא קל לדמיין אותו. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 22:51, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה כאילו הערים נשארות במקומן, אבל תעריפי הנסיעה באוטובוס עולים כל הזמן. עוזי ו. - שיחה 23:46, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אכן, ואף גרוע מכך: אם הכל באמת היה נע, אפשר היה לזרוק את תורת היחסות לפח־האשפה, לחזור לחדד עפרונות ולהסב אל שולחן־הכתיבה, שכן מנקודת המבט שלנו, כמעט כל הגלקסיות נעות מהר יותר ממהירות האור, המהירות היחידה שאף גוף אינו יכול לעבור... אז מזל שזה עובד ככה. נילס אנדרסן 🦔 שיחה 🦔 💛💙 23:58, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מטרו מול רכבת קלהעריכה

לפי מה שאני מבין קוי הרכבת הקלה עוברים בחלקם מעל האדמה ולכן היא עוצרת ברמזורים בעוד קוי המטרו תל אביב נמצאים מתחת לאדמה ולכן נוסעים ללא הפרעה. אם כך מה ההגיון לתכנן את קוי המטרו כדי שיגיעו לפרוורים ואילו ברכבת הקלה שישמשו במרכז הערים? לא היה עדיף לעשות את זה הפוך? שהקווים העיליים הארוכים יהיו לפרברים ואילו הקווים התת-קרקעיים במרכזי הערים? Assafn שיחה 13:59, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

למיטב ידיעתי הרכבת הקלה תעבור בתל אביב מתחת לאדמה ובפרוורים מעל האדמה. דוד שי - שיחה 14:03, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זה נכון אבל המטרו שאמור לעבור מתחת לאדמה יהיה משלים לקוים של הרכבת הקלה ולפי המפות שהציגו יגיע לפרברים הרחוקים יותר אלכם הרכבת הקלה לא מגיעה. לכן השאלה מה ההגיון להכניס את הקוים הארוכים האלו מתחת לאדמה? Assafn שיחה 20:00, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הרכבת הקלה תעצור כל כמה מאות מטרים, ותהיה יותר נגישה, כחלק מהרחוב. תחנות המטרו יהיו יותר מרוחקות זו מזו, והוא יהיה יותר מהיר.יואלפ - שיחה 08:50, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אורות רביןעריכה

מצב טיפול: חדש

עומד אנוכי בקיסריה ולנגד חלוני, רואה אני את תחנת הכוח בחדרה, תמוה לי למה רק ארובה אחת עובדת? 109.253.221.234 18:13, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

בזו שפועלת יש אמצעים להפחתת זיהום האוויר שאין באחרות [4]. דוד שי - שיחה 20:57, 15 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
פעילות ארבעת היחידות הפחמיות המחוברות לארובות אלו הופסקה זה מכבר. הכוונה היא להחליפן ביחידות מחזור משולב (מחז"מ). הארובות הללו מיותרות ואפשר להרסן אבל כנראה שלאף אחד אין אומץ לעשות את זה... עמית - שיחה 09:52, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה רבה לשניכם! המאו"ר - שיחה 18:09, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אדם משחק עם עצמו משחק קופסהעריכה

אם אני לא טועה קיימים משחקי קופסה (לא וירטואליים) שאדם יכול לשחק עם עצמו.

אם אני עוד יותר לא טועה, זה כל משחק שמערב קובייה.

אפשר קצת הסבר על סוג המשחקים הזה ומתי ולמה הוא יגמול מישהו?

רק כדי להבין את שאלתך:המצאת סיטואציה חסרת תכלית ועכשיו אתה שואל בשביל מה היא טובה? 31.154.130.146 09:06, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לא המצאתי כלום. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
זה פורמט מקובל בדף הזה. "שמעתי שהדרקונים הסגולים באיי חמציצים מאד אוהבים לקרוא את ניטשה. ידוע שחובבי ניטשה אוכלים ששה אבטיחים לארוחת הבוקר. אם כך, יסביר נא המומחה למה הדרקונים של איי חמציצים אוכלים רק חמישה". עוזי ו. - שיחה 14:37, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יותר: "יוסי יכול לאכול קליפות של בננות. מישהו יכול להסביר לי מה ייצא לו מזה?" 192.114.182.2 14:53, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אכן... ראובן מ. - שיחה 15:57, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אתה טועה עוד יותר, כהגדרתך. לא כל משחק קופסה שמערב קובייה מיועד לשחקן יחיד, ולא כל משחק קופסה ליחיד מערב קוביה. דוגמאות: מחשבת, "שעת שיא". זה לא שונה בעיניי ממשחק מחשב אותו משחק שחקן בודד. זה מעביר את הזמן, מהנה, מפתח אסטרטגיות.
שש בש הוא דוגמה למשחק קופסה שמערב קוביית משחק (ליתר דיוק: לפחות שתיים). אני יכול לשחק אותו נגד עצמי בין השאר כי אין בו מידע נסתר (להבדיל, לדוגמה, ממשחקי מבוכים ודרקונים). זה אפשרי, אבל לא ממש מהנה.

איזה גמול אתה מחפש? משחק נועד להנאה, זה הגמול עצמו. חידת שחמט הם משחקי חשיבה לשחקן יחיד לרוב והם לא דורשים קובייה. Corvus‏,(Nevermore)‏ 16:04, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אתה יכול לשחק לבד, אבל לא עם (או ליתר דיוק: נגד) עצמך. הקובייה מכניסה אקראיות ומאפשרת משחק נגד עצמך למרות שגם אתה וגם עצמך יודעים בדיוק אותו דבר על מצב המשחק. Tzafrir - שיחה 17:05, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
יש גם סוליטר, שהוא משחק ליחיד, בלי קוביות, אלא עם קלפים. מרכיב האקראיות שגורם למשחק להיות מעניין קשור לערבוב של הקלפים. אביתר ג'שיחה • 15:55, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

אני מודה לקורבוס, שבניגוד לאלמוני ולעוזי לא ענה בהלצה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

מטען סמארטפוןעריכה

יש לי מכשיר RedMi9C מבית Xiaomi.

אם הבנתי נכון, המטען המקורי שלו הינו:

Infrared port, 2.0, Type-C 1.0

זה מטעין לי אותו מאד לאט.

האם יש דרך להטעין אותו מעט מהר יותר? למשל, ידוע לי של Oneplus 6 יש מטען עם כבל רחב שנחשב ל"מהיר", האם זה ישים גם ב RedMi9C?

מה שציינת זה הקישוריות שלו. זה לא קשור. מטען "מהיר" זה מטען שמשתמש ביכולת ה-PD של ה-USB/כל טכנולוגיה אחרת על ידי הזרמת זרם גדול יותר מ-2 אמפר הסטדנרטי למטענים טלפוניים (בין 3 ל-6 אמפר בדר"כ). בכל מקרה, הטלפון לא תומך בטעינה מהירה, אבל מה שכן ניתן לעשות זה לבדוק שהמטען מוציא 2 אמפר ב-5 וולט (כלומר, הספק של 10W), שזה כאמור הסטנדרט. ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 13:08, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה רבה לך על הפירוט הנדיב, מה זה PD? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
[5] אמ;לק - יכולת של תקן ה-USB להעביר במתחים גבוהים וזרם גבוה על מנת להגיע להספק גבוה (עד 240 וואט, משומש לדוגמה במטענים של לפטופים גדולים). ‏HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 13:31, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

איך אומרים פוף (אמצעי ישיבה) באנגלית?עריכה

פוף שיושבים עליו. תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

הולכים לערך פוף וממנו לערך המקביל באנגלית. יש בתחילתו כמה שמות נפוצים. Tzafrir - שיחה 15:54, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

באיזו חנות לא אינטרנטית אפשר לקנות פוף בישראל?עריכה

כמעט כל מה שמצאתי בגוגל זה בחנויות אונליין (למעט שתי חנויות, אחת ברמת גן ואחת בירושלים). אולי המומחה יודע איפה מוכרים פופים בחנות לא אינטרנטית? תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

אז לא חיפשת בגוגל טוב. ניסית לרשום "פוף"? כי אם זה מה שרושמים מקבלים מספר תוצאות.
אני לא זוכר באיזו שאילתאת חיפוש השתמשתי במדויק ואני חושב שכעת זה גם לא משנה, אבל אני זוכר היטב שרוב התוצאות הן כן בחנויות אונליין, בכל מקרה התוצאות שהזכרתי לעיל הן גאדג'טשופ באזור רמת גן - בני ברק ו"פקל ספרים" בירושלים. בחיפוש חוזר מצאתי רק עוד חנות אחת בשם "kidi kids", שאר החנויות הן בחו"ל או מאפשרות רק איסוף לאחר הזמנה און ליין, אז אתה מוזמן לחלוק עימנו תוצאות טובות יותר. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

2A0D:6FC7:337:8F76:2B15:3A21:CC65:AFFD 07:22, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

ברשת מילגה למשל. Shannen - שיחה 07:37, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
איקאה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

בין תמ"ג נומינלי לתמ"ג כח הקנייהעריכה

מצב טיפול: חדש

כאשר מבצעים מדידה של תמ"ג לאומי ומודדים עוצמה כלכלית של מדינה באיזה מבין שתי המדידות נומינלי וכח קנייה עדיף להשתמש, ומה יתרונה היחסי של כל מדידה על האחרת? מבחינת רמת החיים של האזרחים אני מבין שתמ"ג כושר הקנייה משקף יותר את הדירוג היחסי, אבל ביחסים בין המדינות אני משער שתמ"ג נומינלי משקף יותר את העוצמה הלאומית. למשל יכולת השקעה בביטחון הלאומי. האם הדבר נכון? אפי ב. 20:56, 16 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האם יש סמארטפון עם מטען 6 אמפר או יותר?עריכה

תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

איך איגרוף חוקי?עריכה

מצב טיפול: חדש


אם חושבים על זה: לתת מכה לבן אדם זאת עבירה על החוק. נכון?

אז מה מונע ממתאגרף להגיש תלונה על זה שהיריב שלו תקף אותו וגרם לו לפנס בעין?

האם יש איזה סעיף בספר החוקים שמגן על ספורטאים מפני תביעות משפטיות?

סעיף 378 לחוק העונשין מגדיר את עבירת התקיפה ככזאת שבוצעה "בלא הסכמה" או ב"הסכמה שהושגה בתרמית". מן הסתם, מי שנכנס להתאגרף, מביע הסכמה לחטוף אגרוף מהיריב. דגש - שיחה 00:34, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
מעבר לכך ובאופן רחב יותר (שכן ישנן עבירות אחרות שעשויות להיות רלבנטיות שאינן כוללות היעדר הסכמה) סעיף 34יג לחוק העונשין קובע את הגנת הצידוק ובין היתר פוטר אדם מאחריות פלילית על מעשה ש"עשהו תוך פעילות ספורטיבית או משחק ספורטיבי, שאינם אסורים לפי דין ואינם נוגדים את תקנת הציבור, ובהתאם לכללים הנהוגים בהם." אמיר מלכי-אור - שיחה 11:17, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לפי הסעיף הזה – שחרור גזים מסריחים מהחלק הסופי של מערכת העיכול – מהווה תקיפה: "המכה אדם ... או מפעיל על גופו כוח בדרך אחרת - הרי זו תקיפה; ולענין זה, הפעלת כוח - לרבות גאז, ריח או כל דבר או חומר אחר, אם הפעילו אותם במידה שיש בה כדי לגרום נזק או אי נוחות." 87.69.242.88 02:15, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
האמת, לפי הסעיף הזה אפשר לטעון שהשמעת מוזיקה חזקה בלילה מהווה תקיפה - מדובר בהפעלת כוח על אוזני השומע, שגורם לו אי נוחות מכיוון שהוא מקשה על שינה. ‏💛🤍tonsi Sokomoka💜🖤‏ • שיחהשעשועון "של מי התמונה הזאת" חוזר ובגדול! • 15:57, 17 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

האם אדרנלין ניתן בכדורים?עריכה

או רק בזריקות?

למדתי שהוא לא ניתן בכדורים כי הוא מתפרק בקיבה דרך אנזים COMT. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

מה ההבדל העיקרי בין אדרנלין לנוראדרנלין?עריכה

תודה.



אדרנלין (מימין) הוא נגזרת כימית של נוראדרנלין (משמאל).

כן אבל מבחינת תחושה והתנהגות?

כאן, כאן. אסף השני - שיחה 11:45, 19 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מי ניצח בשואה היטלר או היהודים?עריכה

מצב טיפול: טופל

תמיד אנחנו מזכירים את הגבורה של היהודים בשואה. אבל כמובן אי אפשר להתעלם מההצלחות של הצד הגרמני. ולכן זה אך טבעי לשאול מי באמת ניצח בשואה, היטלר או היהודים? ואיך למדוד את זה?

היטלר 6:0.שנילי - שיחה 20:08, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זו לא הייתה תחרות לכן אין לדבר על מנצחים. לתחרויות יש כללים שעל פיהן מתנהלים העניינים. בברכה. ליש - שיחה 20:11, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
המלחמה לא התנהלה בין היטלר ליהודים אלא בין גרמניה ובעלות הברית (בערך). אם מתעקשים לראות בשואה מלחמה בין היטלר ליהודים, הרי שהיטלר לא השיג את מטרתו - השמדת הגזע היהודי ולכן הפסיד. אפשר להתחכם, אם כך, ולומר שהיהודים ניצחו: אני בהחלט לא סבור שזה ככה: לא בגלל מספר הקורבנות אלא משום שלא מאבקם של היהודים הביא לכשלונו של היטלר. אסף השני - שיחה 21:35, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
בקיצור, התשובה הנכונה היא ככל הנראה "אף אחד מהם". ּ - שיחה 23:27, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

תגידו, אתם באמת עונים ברצינות לשאלה ההזויה הזו? שנילי - שיחה 22:31, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

שנילי, אתה כמובן צודק. הבעיה היא שלאור השאלות שנשאלות פה בזמן האחרון - איפה יש חנות שמוכרת פופים, מה ייצא לבנאדם מלשחק משחק קופסה עם עצמו, והאם גם ערבים חולמים חלומות - השאלה הזו זוהרת בחשיבותה. אכן, המדור זקוק לדיקטטור מרושע שיעיף מכאן חלק מהשאלות לפני שמישהו יספיק לענות עליהם. אסף השני - שיחה 11:13, 19 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
הרוסים ובעלות הברית נצחו. Yyy774 - שיחה 23:39, 18 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ברית המועצות אלמוני (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]
אם להתייחס לעניין במונחים מטאפיזיים. הסופר יחיאל דינור (ק' צטניק) מתייחס לכך בספרו הנבואי "צופן אדמע" - "במאבק שבין יעקב לעשו אנחנו גיד הנשה". יעקב שרד אבל הוא צולע על ירכו. לעומתו עשו ספג מכה מורלית ואות קין של רוצח הוטל במצחו. אפי ב. 22:20, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

טיפים לנותני שירות באיטליהעריכה

מצב טיפול: בטיפול

שלום למומחים. אני מטייל עם המשפחה באיטליה ונתקלתי בכמה תופעות שאני מקווה שתוכלו להבהיר.

1. אני משלם על רוב הארוחות בכרטיס אשראי, וכמעט בכל פעם המלצרים סירבו להוסיף טיפ לתשלום באשראי. עד כמה שהצלחתי להבין הסירוב לא היה אמצעי לחץ לגרום לי לתת טיפ במזומן כי הם התייחסו לעניין בשיוויון נפש גמור. האם זה בגלל שהשימוש במזומן נפוץ הרבה יותר משימוש בכרטיסי אשראי באיטליה? או שמקובל לשלם בכרטיס אשראי ולשאת מזומן רק כדי להשאיר טיפ?

2. מה אחוז הטיפ שנהוג להשאיר במסעדות, אם בכלל?

3. בכל פעם שהשארתי טיפ אחרי נסיעה במונית הנהג שמח והופתע ברמה כזאת שגרמה לי לחשוב שלא מקובל להשאיר טיפ לנהגי מוניות באיטליה. האם זה אכן המצב? אם מקובל להשאיר טיפ אחרי נסיעה במונית, איזה אחוז מקובל להשאיר?

4. האם התשובות לשאלות לעיל שונות באיזורים שונים באיטליה? ספציפית לגבי פירנצה, רומא, נאפולי ואיזור סורנטו - אמלפי.

תודה ושבת שלום, 82.199.86.51 13:51, 19 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

ראה איטליה#מתן טיפים בויקימסע. באופן כללי, הדרכת מטיילים זה התחום של ויקימסע, לא ויקיפדיה ּ - שיחה 17:14, 19 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
לצערי המידע בויקי מסע חלקי ואפילו סותר את עצמו. יודה אווזי - שיחה 22:36, 19 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אין תשלום טיפ באיטליה. לכל היותר ניתן לוותר על מטבעות העודף. במסעדות מחייבים אותך ב coperto (דמי מפה) בשיעור של כשני אירו לסועד שהם דמי השרות.
נכון. במסעדות באיטליה שאני ביקרתי היה סוג של "טיפ חובה" שכלול במחיר (עלות "טיפול שולחן", דמי מפה). לרוב מדובר בכסף יחסית קטן, אבל מוגדר היטב. Corvus‏,(Nevermore)‏ 18:59, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

דיור מוגןעריכה

מצב טיפול: חדש

מוגן מפני מה? מה מקור השם?

הדיירים בו נתונים במעטפת מגינה, הכוללת שירותים חברתיים, תרבותיים, בריאותיים, ושירותי תחזוקה והגנה. שנילי - שיחה 22:15, 19 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

איזה רופא מומחה הוא הסמכות להורות על CT ראש שמטרתו בדיקת הצורך ב-FESS?עריכה

איזה רופא מומחה הוא הסמכות להורות על CT ראש שמטרתו בדיקת הצורך ב Functional Endoscopic Sinus Surgery (בקצרה, FESS)?

האם זה אף אוזן גרון או התמחות אחרת? תודה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

גם רופא משפחה יכול בעיקרון 79.179.126.84 12:44, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

חסימת קוד מציק באתרי אינטרנטעריכה

מצב טיפול: חדש


יש בשנים האחרונות מדיניות הצקה באתרי תוכן רבים.

ישנו קוד זדוני אפשר מפריע לקריאה. לאחר מספר שניות שאדם קורא באתר מופיע חולון מציק המציע להירשם, למלא פרטים וכדו'.

האם קיים כלי היודע להילחם בתופעה? כלומר משהו שיחסום את קטע הקוד הזה לפני שהוא מופעל? אפשר להניח שמרבית בעלי האתרים משתמשים בקוד זהה בשביל אותה ההצקה. 2A10:8012:1:9A4A:25FA:348D:E4EB:DC44 14:32, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

מכת חרב חזקה בתוך הלפטופ ולעולם לא תופיע יותר שום פרסומת בעתיד. מוכח ויעיל! לפרטים פנה לנציג השירות הקרוב לביתך. 79.179.126.84 18:58, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
ניתן להשתמש בקוד JavaScript שיחסום את הפרסומות; לא בהכרח תידרש לכתוב קוד מאפס, שהרי תוסף-דפדפון חוסם פרסומות טוב אמור למנוע את זה. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

מנות איטלקיות קלאסיותעריכה

מצב טיפול: חדש


שלום למומחים. האם תוכלו להמליץ על מנות איטלקיות קלאסיות שכדאי לי לנסות כדי להשלים פערים בהשכלה הקולינרית שלי? השאלה לא מכוונת למנות כלליות כגון פיצה או פסטה, אלא למנות ספציפיות כגון פיצה מרגריטה או פסטה קרבונרה (נקודות בונוס למנות צמחוניות). תודה ושבוע טוב, יודה אווזי - שיחה 18:21, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

המטבח האיטלקי עשיר מאוד וקצת קשה להמליץ על משהו מאוד ספציפי. אם הזכרת סוגי פסטה כמו קרבונרה, אז יש לה כמה "אחיות": אמטריצ'יאנה (Amatriciana_sauce), גריצ'ה (Pasta alla gricia) וקאצ'ו א פפה (האחרון צמחוני). בין הפיצות המסורתיות אפשר למנות את ארבע הגבינות (Pizza quattro formaggi) ומרינרה (Pizza marinara) (צמחוניות לבקשתך). אם אתה מחפש משהו עם קינוחים, אז יש כמובן את טירמיסו ופנה קוטה ואם מחפשים משהו "עוגתי" אז יש את בוצ'לטו ופאנדורו.
יש אינספור מאכלים מסורתיים באיטליה. אפשר לעבור על קטגוריה:המטבח האיטלקי אחד אחד בשביל לקבל רושם. המטבח האיטלקי זה עולם ומלאו. Corvus‏,(Nevermore)‏ 18:56, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

המטבח הסיציליאניעריכה

האם נכון להגיד שהמטבח הסיציליאני קצת יותר "צמחוני" מהמטבח של איטליה mainland? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

היררכיה צה"ליתעריכה

מצב טיפול: חדש

בהיררכיה של צה"ל, מי מעל מי - אלופי הפיקודים למיניהם או מפקד זרוע היבשה? אמנם טכנית גם מז"י וגם אלופי הפיקוד הם בדרגת אלוף כך שהם לא באמת אחד מעל השני, אבל השאלה היא מי יותר משפיע על החטיבות והחילות? מי מכתיב את התו"ל? ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 20:54, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

בצבא היבשה, בניגוד לזרועות הים והאוויר, הפיקודים אחראיים לצד המבצעי בעוד קציני החיל הראשיים אחראים לבנית הכוח. שנילי - שיחה 21:14, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
זרוע היבשה אחראית על בניין הכוח ומתוך כך - על כתיבת התו"ל; הפיקודים אחראים על הפעלת הכוח. אין פה היררכיה בין שני הגורמים הללו. הכוחות המתמרנים נמצאים בכפיפות לשני הגורמים. (שימנשמע?) מה, אין? 21:14, 20 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

תחביר מקראיעריכה

מצב טיפול: חדש


למה זמן עתיד וזמן עבר נשמעים הפוך בתנ"ך ביחס לעברית של היום?

היום אני אומר "אתמול משה עלה להר". במקראית יכתב "ויעלה משה להר".

באיזה שלב התחרש ההיפוך? למה אנחנו משתמשים דווקא בצורה א' ולא ב' (של המקרא)? האקדמיה יכולה לבחור אחרת.

בקצרה ובמלא מלא פישוט, צורות הפועל שנראות לנו כדוברי עברית מודרנית כפעלים בזמן עבר/עתיד בעברית מקראית לא היו בדיוק עבר/עתיד, כפי שאנו מבינים אותם. צורת ה"ויקטול" (שים לב ל-ו'), הייתה צורה נפרדת עם משמעות משה. ראה en:vav-consecutive וגם en:Biblical_Hebrew#Tense_and_aspect. חומבבה - שיחה 14:36, 21 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כנראה כוונתך לו' ההיפוך. אי"ש | שו"ת, כ"ו באב ה'תשפ"ב ; 22:37, 23 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

באיזה חודש בשנה יוצאים הכי פחות אנשים מנתב"ג?עריכה

תודה ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

באותו החודש שאנשים אוכלים הכי פחות וישנים הכי פחות - בפברואר. 185.3.145.23 16:53, 21 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
כאן תמצא בין השאר דו"חות שנתיים הכוללים גם התפלגות על פי חודשים. התעלם מן האזהרה בראש הדף, גלול למטה. אסף השני - שיחה 21:28, 21 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

כמה מחוזות יש בישראלעריכה

במחוזות ישראל כתוב שישה, אך בטבלה יש שבעה, ובמחוז הדרום כתוב שמונה. מישהו יודע כמה יש? Ldorfman (בעיקר בענייני חיפה, הקריות וצפון ישראל), יאיר דב, עדירל, שילוני, biegelבעלי הידע בגאוגרפיה של ישראל ספסףבואו נתכתבאיך לשפר את ויקיפדיה. מה אתם אומרים? 13:02, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

צפון, חיפה, תל אביב, מרכז, ירושלים ודרום - הרי שישה. שביעי הוא מחוז יהודה ושומרון, שמעמדו שנוי במחלוקת, ולפיכך יש שסופרים אותו ויש שלא. שמונה איני יודע. ּ - שיחה 13:46, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]
אולי חבל עזה, בתקופה שלפני ההתנתקות. אביתר ג'שיחה • 16:14, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

למה גולן טלקום לא מאפשרים לי לשלם על קו טלפון עם כרטיס דביט?עריכה

גולן טלקום מחייבים אותי לשלם עם כרטיס אשראי (קרדיט), מה שאני בפירוש לא רוצה לעשות. מה כואב להם \ מפריע להם שאני משלם עם כרטיס דביט?

אשמח לדעת איזו חברת טלפוניה מאפשרת כן לשלם עם כרטיס דביט. ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

באופן כללי, לא ניתן לבצע עסקה של הוראת קבע (ונדמה לי גם עסקה בתשלומים) בכרטיסי דביט. חברת הטלפון מעוניינת שהתשלום ייגבה אוטומטית ולא יהיה תלוי ברצונו הטוב של הלקוח, מה שמצריך הוראת קבע באשראי או בחשבון הבנק, ופוסל כרטיסי דביט. אם אתה מעוניין שהסכום ירד מיד ביום החיוב (כמו בדביט) ולא בתאריך קבוע בחודש (כמו בקרדיט), תוכל לעשות הוראת קבע בחשבון הבנק, מה שנקרא "הרשאה לחיוב חשבון". החיסרון היחיד הוא שיהיו לך יותר פעולות בחשבון העו"ש, ולכן יותר עמלות, אבל זה גם מה שהיה קורה אם היית משלם אותם תשלומים בדביט. אביתר ג'שיחה • 16:22, 22 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

איך שוטר מסמן תנועה?עריכה

מצב טיפול: חדש


מה הסימנים המקובלים לשוטר שמסמן את כיוון התנועה במקרה שהרמזור אינו פעיל? במילים אחרות איך הוא אומר "עצור", ואיך הוא מסמן "הפניה היא ימינה" וכד'?

"24(א) (1) האות "התקדם" יינתן בהושטת זרוע או שתיהן במקביל לכיוון התנועה כשכף היד פתוחה, או על ידי אור לבן בזמן תאורה;

(2) האות "עמוד" יינתן בהרמת היד כשכף היד פתוחה לכיוון התנועה, או על ידי סימון באור אדום בזמן תאורה; האות "עמוד" יכול להינתן גם בהרמת היד או הידיים אפקית לצדדים כשכף היד פתוחה לכיוון התנועה; על הנוהגים ברכב, הבאים מהכיוון שאליו מופנית היד או מהכיוון שאליו מופנה גבו של השוטר או של הפקח העירוני, לעצור את רכבם. (ב) האות שיינתן על ידי שוטר או על ידי פקח עירוני, יחייב גם אם ניתן בצורה לא מדוייקת, ובלבד שלא היה ספק סביר לגבי משמעות האות." תקנות התעבורה. שנילי - שיחה 07:36, 23 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה[תגובה]

תרגיל עוקץעריכה

מצב טיפול: חדש


אני מנסה להבין תרגיל עוקץ שעשו לאימא שלי (ללא הצלחה בסוף). זה הולך ככה:

אדם דובר רוסית מתקשר למספר הנייד שלה. מספר פרטים אישיים: שם פרטי, שם משפחה, כותבת מגורים ומספר טלפון. מזדהה כסוכן של חברת אבטחה בנקאית וטוען שחשבון הבנק שלה נפרץ ומישהו ניסה להעביר 3,000 שקלים. אימא שלי ישר נבהלת, נכנסת לאתר הבנק תוך כדי שיחה ורואה שלא היה שום דבר. הרמאי בלי למצמץ מחליף טקטיקה וטוען שמה שנפרץ זה כרטיס אשראי. בהמשך אימא שלי מבינה שמשהו לא בסדר כי הסוכן הזה כיבול טוען שהוא מחברת ויזה, בזמן שיש לה מסטארקרט. חוששת לעוקץ ומנסה לברר מה"סוכן" פרטים עליה. הוא טוען שהוא לא יודע בוודאות עם מי הוא מדבר ולכן לא ראשי למסור פרטים אישיים, לרבות ספרות שבהם מתחיל/מסתיים כרטיס האשראי. ותוך כדי השיחה ממשיך ללחוץ ולהלחיץ שמדובר במקרה חירום שדורש טיפול דחוף. שלח לה כמה "מסמכים" מופרכים לנייד.

עד כאן הכל עוד הגיוני... ואז מתחיל קטע שאני לא מבין. הסוכן כביכול מפנה את אימא שלי להגיע פיזית לסניף הבנק וטוען שהוא "קבע לה תור" ואז טוען שיקשר אותה למשטרה (המילה "משטרה" היתה המילה היחידה שהוא ידע בעברית). כאשר אימא שלי מגיעה פיזית לסניף הבנק היא מקבלת תדרוך מהפקידה: הפקידה אמרה שטוב מאוד שאימא שלי ישר פנתה אליהם, היא העבירה את כל ההתכתבות ואמרה לה לנתק מיידית כל פעם כשהמתחזה מתקשר.

המתחזה ניסה להתקשר עוד מספר פעמים ממספרים שונים. מה שלא ברור לי: למה הוא ירה לעצמו ברגל? למה לשלוח את הקורבן לבנק, כשזה ברור שבבנק יתדרכו אותה לא לענות?

מה המטרה של התרגיל? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה[תגובה]

אולי לשדוד את הבית בזמן של התור בבנק? ―אנונימי לא חתם מש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)